Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Minimální mzda se asi zvedne až na 8500

Vláda se shodla se zaměstnavateli a odbory, že minimální mzda pro příští rok stoupne na 8400 až 8500 korun, informoval agenturu Mediafax důvěryhodný zdroj. Odboráři původně požadovali nárůst z 8000 na 9200 korun, nakonec se spokojili s příslibem, že příští rok se bude jednat o dalším zvýšení.

"Nevím, jestli se tomu dá říkat dohoda. Odbory budou se skřípěním zubů respektovat minimální mzdu 8400 až 8500 korun s tím, že tripartita se k ní příští rok vrátí," uvedl zdroj Mediafaxu s tím, že na úterním jednání pléna tripartity o ní diskuse už skončila. O tom, jestli minimální mzda pro příští rok stoupne o 400 nebo o 500 korun, rozhodne vláda na návrh ministra práce a sociálních věcí Jaromíra Drábka (TOP 09). Zvýšení mzdového minima maximálně na 8500 korun podporovali před jednáním tripartity zaměstnavatelé, odbory chtěly nárůst výraznější - o 15 procent na 9200 korun. Minimální mzda se neměnila pět let a ještě letos je na úrovni 8000 korun. Tripartita jedná na Úřadě vlády od 9 hodin, většinu dopoledne věnovala otázce daňových změn, nad kterými se - především kvůli odborům - nedohodla.

Témata:  minimální mzda

Aktuálně se děje

6. října 2026 11:24

29. září 2026 12:20

Flexi Bond 002: Státní dluhopis lze objednat už jen do 4. října

Zájemci o krátkodobý státní dluhopis Flexi Bond 002 mají už jen několik dní na podání žádosti. Emise se splatností tři měsíce nabízí výnos 3,75 procenta ročně a její výnos je osvobozen od 15% daně z příjmů fyzických osob.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy