Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ministerstvo práce a sociálních věcí nadále důrazně varuje před falešnými SMS a e-maily

Ministerstvo práce a sociálních věcí
Ministerstvo práce a sociálních věcí
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Ministerstvo práce a sociálních věcí nadále důrazně varuje před falešnými SMS a e-maily, které jsou prezentovány jako nabídka příspěvku na bydlení či jiné finanční pomoci. Obsahují odkazy na falešné webové stránky, které se pouze tváří jako oficiální web ministerstva. Objevují se také falešné weby, které vypadají jako ePortál České správy sociálního zabezpečení nebo Identity občana. Jediná správná doména ministerstva je mpsv.cz

Falešné webové stránky se snaží nalákat občany k poskytnutí citlivých osobních či bankovních údajů, jejichž zneužitím by útočníci mohli získat kontrolu například nad jejich bankovním účtem. Některé podvodné stránky působí velmi věrohodně. Grafická úprava těchto stránek napodobuje stránky MPSV, ČSSZ nebo Identity občana a dalších institucí. Doporučujeme proto občanům kontrolovat a kriticky vyhodnocovat veškerá sdělení zaslaná elektronickými komunikačními kanály. „Zejména zdůrazňujeme, aby lidé kontrolovali adresu v adresovém řádku svého webového prohlížeče a osobní údaje zadávali pouze na webových stránkách, na kterých mají stoprocentní jistotu, že se nejedná o podvod,“ doplnil ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).

Při aktivním předcházení podvodům spolupracujeme s policií a Národním CSIRT ČR. V situacích, kdy dojde k identifikaci falešné domény, reagujeme okamžitě a tyto domény blokujeme. Je ale důležité připomenout, že se každý týden objevují desítky nových podvodných stránek, které se snaží zneužít důvěry lidí. V případě, že na podvodné stránky narazíte, je možné je nahlásit prostřednictvím e-mailu posta@mpsv.cz. Další informace najdete zde.

Témata:  Ministerstvo práce a sociálních věcí

Aktuálně se děje

30. dubna 2024 10:15

Reklamace a běžné opotřebení věci

Drtivé většině spotřebitelů již byla někdy zamítnuta reklamace. Typicky se jedná o situace, kdy byla vada vytknuta pozdě, spotřebitel zboží poškodil sám nebo se vada na výrobku v rámci vyřizování reklamace neprojevila. Ovšem i když má spotřebitel za to, že reklamuje zboží řádně v souladu se zákonem, včas a ani zboží sám nepoškodil, může být reklamace podnikatelem zamítnuta oprávněně. Tak je tomu i v případě, kdy je spotřebitelem namítaná vada výrobku způsobena jeho běžným používáním. Může však být velmi obtížné rozlišit, zda se jedná o přirozený pokles funkčnosti věci způsobený opotřebením, nebo zda jde o následek vady věci. Co by měl spotřebitel vědět? A lze takovou situaci řešit?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy