Škodovce se daří i v době krize. Jakou volí strategii?

České automobilce Škoda se vloni podařilo prodat téměř milion vozů (939 tisíc) a prodej vzrostl v meziročním srovnání o 6,8 procenta, tedy o 60 tisíc vozů více než v roce 2011. Značka zaznamenala výrazný nárůst zejména na trhu v Rusku (33,7 procenta), Indii (14,2 procenta) a v Číně 7,1 procenta).

660
reklama

Na samostatném trhu v Čině vyrobila automobilka 226 tisíců vozů.

Škoda loni prodala modely za 10,4 miliardy eur a vygenerovala tak operativní profit ve výši 721 milionů eur. Tento ukazatel se meziročně snížil o 4,1 procenta, což bylo díky prodejům levnějších vozů s úspornější variantou dodávané výbavy. Škoda také v loňském roce značně investovala do marketingu a reklamy.

Značka Škoda systematicky pokračovala ve strategii, která se opírá o velké množství modelů. V loňském roce na evropském trhu představila Rapid, který byl k dispozici v Indii už o rok dříve. Nejvíce vzrostla meziročně poptávka po modelech Citigo a Yeti a na trhu v Indii se dařilo zejména Rapidu.

V loňském roce vyrobila 406 tisíc kusů modelů vozu Octavia, která je tak vlajkovou lodí české flotily. Fabií se vyrobilo 255 tisíc a Superbů vyjelo z výrobních linek přes 100 tisíc. Modelů Yeti mladoboleslavští technici vyrobili 90 tisíc. Nový model Citigo tvrdě ve výrobě zaútočil na Roomster. Vyrobilo se jich 36 tisíc, což bylo pouze o tři tisíce méně než roomsterů. Rapid, kterého se vyrobilo necelých deset tisíc, je prvkem strategického růstu na indickém subkontinentu.

Automobilka Škoda patří do rodiny Volkswagen, které se v loňském roce také dařilo. Tržby se zvýšily v roce 2012 o 20,9 procenta na finální hodnotu 192,7 miliardy eur. Pod Volkswagen nyní už patří značky vozů Audi, Seat, Bentley, Ducati, Bugatti, Lamborghini, Porsche nebo kamionů Scania či MAN.

Témata: škoda auto

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky