Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Změna: Důchodci by měli nakupovat od 7 do 9 ráno

Opatření obchodních domů proti Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2)
Opatření obchodních domů proti Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2)
Foto: INCORP images

Dvě hodiny vyhrazené pro nákupy seniorů v obchodech s potravinami, lékárnách či drogeriích nebudou nadále od 10:00 do 12:00, ale už mezi 07:00 a 09:00. Na dnešním zasedání o tom rozhodla vláda a upravila tak své středeční usnesení, informoval novináře ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (za ANO).

Do obchodů mohou nově ve vymezenou dobu také držitelé průkazů pro osoby zdravotně postižené a zaměstnanci pečovatelských služeb. Opatření má bránit rizikovou skupinu seniorů před novým typem koronaviru.

Vojtěch řekl, že změna reaguje na diskusi s reprezentanty maloobchodu. "Upozornili nás, že ty původní hodiny nejsou úplně nejvhodnější z hlediska toho, jak tyto osoby jsou zvyklé nakupovat," uvedl.

Původní usnesení vlády zakázalo ode dneška všem osobám s výjimkou lidí nad 65 let přítomnost v maloobchodních prodejnách potravin mezi 10:00 a 12:00. Doplnilo ho mimořádné opatření ministerstva zdravotnictví, které zmiňuje také prodejny hygienického zboží, kosmetiky a jiného drogistického zboží, lékárny a výdejny zdravotnických prostředků. Věkové omezení neplatí pro majitele, provozovatele a zaměstnance prodejen.

Opatření nezakazuje nakupovat starším občanům mimo vymezenou dobu. Do obchodů by ale podle doporučení jindy chodit neměli, protože tím ohrožují sami sebe, uvedl ve středu šéf Ústředního krizového štábu Roman Prymula. Podle statistické ročenky bylo v ČR na konci roku 2018 mírně přes dva miliony lidí starších 65 let. Tvořili zhruba 19,6 procenta obyvatelstva Česka.

Témata:  obchody,  důchodci,  Koronavirus COVID-19

Aktuálně se děje

22. září 2026 17:07

EET se vrací, s ní i školkovné a studentská sleva. Restaurace čeká nižší DPH

Návrat elektronické evidence tržeb od ledna příštího roku není jedinou změnou, kterou nově schválený zákon přinese. Daňový balíček spojený s EET 2.0 obnovuje školkovné a studentskou slevu na dani, snižuje DPH u nealkoholických nápojů podávaných v gastronomii, osvobozuje část spropitného zaměstnanců od daní a odvodů a vrací daňové zvýhodnění tichého vína poskytovaného jako firemní dar. Nová pravidla začnou platit od 1. ledna 2027.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy