Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vietnam People's Air Force převzalo prvních 6 letounů L-39NG od Aera Vodochody

Cvičný letoun české výroby L-39NG Fotogalerie +6
Cvičný letoun české výroby L-39NG
Foto: AERO Vodochody AEROSPACE

Šest cvičných letounů L-39NG úspěšně prošlo závěrečným testováním a oficiálním převzetím vietnamskými vzdušnými silami, čímž Vietnam získal první dodávku těchto moderních letounů. Během tzv. Site Acceptance Testu (SAT) byly letouny smontovány, jejich funkce ověřeny a testovány přímo v místě určení továrním pilotem. Dodávka byla realizována ve spolupráci s firmou Omnipol, akcionářem Aera. Vietnam se tak stal prvním uživatelem letounů L-39NG.

Dodání letounů L-39NG vietnamskému letectvu zahrnovalo několik klíčových fází. Po úspěšném dokončení Factory Acceptance Testu (FAT) v závodu Aero, kdy byly splněny všechny požadavky, byly letouny dopraveny do Vietnamu. Zde proběhl tzv. Site Acceptance Test (SAT), který zahrnoval finální testování a přejímku přímo u zákazníka. Uvedlo Aero v poskytnuté tiskové zprávě redakci MoneyMAG.cz.

„Jsem nesmírně rád, že finální kompletace i zálet šestice L-39NG dopadly na výbornou,“ uvedl Viktor Sotona, CEO Aero. Tento proces zajistil, že letouny jsou připraveny k provozu a mohou sloužit jako výcviková i taktická platforma pro vietnamské letectvo.

Zákazníci letounů L-39NG obdrží kromě samotných strojů i komplexní sadu teoretického a praktického školení, která zahrnuje simulační výcvikové systémy a podrobné manuály pro piloty a techniky. Tyto příručky, obsahující desítky tisíc stran, poskytují detailní pokyny pro letecké manévry i opravy letounu.

Výroba každého L-39NG zahrnuje přibližně 14 000 součástek, 17 500 nýtů a vyžaduje 31 000 hodin práce, přičemž na ní spolupracuje kolem 400 dodavatelských firem, z nichž 65 % pochází z České republiky.

Platforma L-39NG kombinující moderní avionické systémy, účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti v současné době umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky komplexního a nákladově efektivního výcviku budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace, jako jsou například letouny F-16 a F-35. Kromě tréninku pilotů je L-39NG vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise. Kontrakt na nákup 12 strojů L-39NG uzavřela skupina Omnipol, jež Aero spoluvlastní, v roce 2021 s Vietnamem, který je tak prvním zákazníkem.

Témata:  AERO Vodochody AEROSPACE Vietnam

Aktuálně se děje

7. září 2024 7:38

Počasí + RADAR: Dočkali jsme se konce vlny tropických veder. Ale bude pršet

I když meteorologický podzim začal už minulý víkend, první dny přinesly neobvykle vysoké teploty. Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) hlásí, že tropické třicítky nás ještě čekají během tohoto víkendu, ale následně se konečně dočkáme ochlazení.

Zdroj: Martin Hájek

Další zprávy