Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vietnam People's Air Force převzalo prvních 6 letounů L-39NG od Aera Vodochody

Cvičný letoun české výroby L-39NG Fotogalerie +6
Cvičný letoun české výroby L-39NG
Foto: AERO Vodochody AEROSPACE

Šest cvičných letounů L-39NG úspěšně prošlo závěrečným testováním a oficiálním převzetím vietnamskými vzdušnými silami, čímž Vietnam získal první dodávku těchto moderních letounů. Během tzv. Site Acceptance Testu (SAT) byly letouny smontovány, jejich funkce ověřeny a testovány přímo v místě určení továrním pilotem. Dodávka byla realizována ve spolupráci s firmou Omnipol, akcionářem Aera. Vietnam se tak stal prvním uživatelem letounů L-39NG.

Dodání letounů L-39NG vietnamskému letectvu zahrnovalo několik klíčových fází. Po úspěšném dokončení Factory Acceptance Testu (FAT) v závodu Aero, kdy byly splněny všechny požadavky, byly letouny dopraveny do Vietnamu. Zde proběhl tzv. Site Acceptance Test (SAT), který zahrnoval finální testování a přejímku přímo u zákazníka. Uvedlo Aero v poskytnuté tiskové zprávě redakci MoneyMAG.cz.

„Jsem nesmírně rád, že finální kompletace i zálet šestice L-39NG dopadly na výbornou,“ uvedl Viktor Sotona, CEO Aero. Tento proces zajistil, že letouny jsou připraveny k provozu a mohou sloužit jako výcviková i taktická platforma pro vietnamské letectvo.

Zákazníci letounů L-39NG obdrží kromě samotných strojů i komplexní sadu teoretického a praktického školení, která zahrnuje simulační výcvikové systémy a podrobné manuály pro piloty a techniky. Tyto příručky, obsahující desítky tisíc stran, poskytují detailní pokyny pro letecké manévry i opravy letounu.

Výroba každého L-39NG zahrnuje přibližně 14 000 součástek, 17 500 nýtů a vyžaduje 31 000 hodin práce, přičemž na ní spolupracuje kolem 400 dodavatelských firem, z nichž 65 % pochází z České republiky.

Platforma L-39NG kombinující moderní avionické systémy, účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti v současné době umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky komplexního a nákladově efektivního výcviku budoucích pilotů letounů čtvrté a páté generace, jako jsou například letouny F-16 a F-35. Kromě tréninku pilotů je L-39NG vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise. Kontrakt na nákup 12 strojů L-39NG uzavřela skupina Omnipol, jež Aero spoluvlastní, v roce 2021 s Vietnamem, který je tak prvním zákazníkem.

Témata:  AERO Vodochody AEROSPACE Vietnam

Aktuálně se děje

17. září 2024 12:59

16. září 2024 11:28

13. září 2024 13:58

Dopravní podniky v pohotovosti: Připravují se na záplavy

Sdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) informuje o přijatých opatřeních jednotlivých dopravních podniků v souvislosti s očekávanými povodněmi a nepříznivým počasím. Dopravní podniky v různých městech republiky reagují na předpovědi a připravují se na možné komplikace v městské hromadné dopravě. Hlavní prioritou je zajištění bezpečnosti cestujících a plynulosti dopravy.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy