Pošta chystá velké změny. Otevírací doba poboček bude jiná

Česká pošta upraví od září návštěvní dobu 265 poboček, dalších převážně menších pošt ve městech se změna dotkne od října. Celkově půjde o zhruba 1500 poboček, tedy o téměř polovinu všech pošt. Pošty budou mít dva dny v týdnu otevřeno od 10:00 do 18:00 a tři dny od 08:00 do 16:00 hodin. Pošta změny zavede po zkušenostech z koronavirové krize. V současnosti je provozní doba nejednotná, každá pobočka jí má jinak. ČTK to řekl mluvčí Matyáš Vitík.

Česká pošta
reklama

Důsledkem změn bude vedle posunu hodin pro veřejnost vyšší obsazenost přepážek a také lepší zastupitelnost v případě neočekávaných událostí, například během epidemií. Česká pošta provozuje celkem 3200 poboček a zaměstnává 29.000 lidí.

Ke změně otevírací doby nedojde u jednopřepážkových poštovních poboček ve venkovské síti a pošt s nepřetržitým provozem. V obcích nad 20.000 obyvatel bude fungovat vždy jedna hlavní pošta, jejíž současný rozsah otevíracích hodin pro veřejnost zůstane. Otevírací doba poštovních poboček umístěných v obchodních centrech se rovněž nemění.

"Hlavním principem změny je nahrazení tzv. dvousměnného provozu jednosměnným. V praxi to bude vypadat tak, že místo dvou pracovníků, kteří se v jednom dni střídali ve dvou intervalech, bude nově jeden pracovník zajišťovat přepážku v pondělí a ve středu od otevření pošty až do 18:00 hodin a v úterý, čtvrtek a v pátek od 08:00 hodin až do uzavření konkrétní pobočky. V konečném důsledku to umožní obsadit více přepážek, které doposud mnohdy zůstávaly neobsazené," uvedl Vitík.

Pošta tak zároveň reaguje na neočekávané události posledních měsíců, kdy se pošťáků dotýkala karanténní opatření a řešily se personální zástupy na jednotlivých provozovnách. Jednosměnný provoz umožní vytvoření personálních kapacit na menších poštách, které by byly případně využity na velkých pobočkách. Nové nastavení umožní i snazší zvládnutí vánočních provozů a výpadku velkých skupin pracovníků bez nutnosti čerpat další personální náklady.

Loading...

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky