Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nový koronavirus překonal epidemii SARS. Má už přes 800 obětí, nakažených je 37 500

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Nový koronavirus, který se od loňského prosince šíří z čínského města Wu-chan, má už přes 800 obětí a překonal tak epidemii SARS, na niž v letech 2002 až 2003 zemřelo ve světě 774 lidí. Na nový koronavirus zemřelo 812 lidí v Číně a jeden člověk na Filipínách, nakažených je potvrzeno přes 37.500 případů, z toho valná většina v Číně. Informovala dnes agentura AP.

Počty nově nakažených se podle AP začínají stabilizovat. V Číně oznámili v noci na dnešek na 2656 případů za posledních 24 hodin, většina z nich je hlášena z provincie Chu-pej, jejíž metropole Wu-chan je epicentrem nové epidemie. Poslední údaj je zhruba o pětinu nižší, než byl nárůst v předchozích 24 hodinách, uvedla AP.

Už v sobotu řekl novinářům v Ženevě jeden z předních expertů Světové zdravotnické organizace (WHO) na mimořádné události Mike Ryan, že za poslední čtyři dny se stabilizoval počet případů nově nakažených v provincii Chu-pej. Každý z těch dnů tam podle něj přibylo přibližně stejné množství nakažených.

Nový koronavirus vyvolává onemocnění s příznaky chřipky a u některých pacientů může způsobit těžký zápal plic. Podle expertů na něj umírají hlavně staří lidé a osoby s podlomeným zdravím.

Nákaza se dosud rozšířila do téměř tří desítek zemí, úmrtí mimo Čínu ale potvrdily zatím jen Filipíny. Obětí koronaviru se nicméně stal i Američan, který tento týden v čínském Wu-chanu. Podle agentury Kjódó má koronavirus možná i první japonskou oběť, ve wuchanské nemocnici totiž zemřel Japonec s vážným zápalem plic.

Témata:  koronavirus Čína nemoc

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

22. července 2025 20:21

EU chce zakázat spalovací auta ve flotilách půjčoven. Kancléř Merz návrh ostře kritizuje

Evropská unie chce zakázat autopůjčovnám a velkým firmám, aby od roku 2030 do svých flotil pořizovaly jiná auta než elektrická. Půjčovny, jako je Sixt nebo Europcar, by tak už za necelých pět let musely pro své klienty nakupovat výhradně elektrovozy. Informaci přinesl německý deník Bild. Záměr včera večer ostře kritizoval německý kancléř Friedrich Merz. Podle něj „zcela ignoruje to, co Evropa právě nyní potřebuje“.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy