Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mýtné: Stát chystá opatření proti objíždění nově zpoplatněných silnic

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Obavy obcí ze zvýšení provozu po rozšíření mýtného systému na některé úseky silnic prvních tříd od začátku příštího roku má rozptýlit zákaz sjezdu kamionů na silnice druhých a třetích tříd. Nezpoplatněné úseky silnic prvních tříd chce ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO) sledovat půl roku. Pokud se prokáže, že je dopravci využívají k objíždění zpoplatněných míst, úřad na ně rozšíří mýto také.

Kremlík o tom informoval novináře po dnešní schůzce s předsedou Svazu měst a obcí Františkem Luklem a premiérem Andrejem Babišem (ANO).

Další z opatření, o nichž vládní koalice jedná, je zákaz jízdy kamionů v neděli s tím, že dopravci by měli možnost dojezdu na místo vykládky, řekl novinářům Babiš. O úpravách provozu kamionů bude tento týden jednat se sdružením dopravců ČESMAD.

Nový systém výběru mýtného má platit od 1. prosince, ministr vyzval dopravce, aby si proto vyzvedávali palubní jednotky, které mají pohyb nákladních aut monitorovat. Obce pak podle něj mají v co nejkratší době úseky, na nichž kamiony nechtějí, vybavit potřebnými značkami. Rozšíření stávajících zpoplatněných silnic je naplánováno na 1. leden. Plošný zákaz jízdy kamionů po silnicích nižších tříd si vyžádá změnu zákona, kterou ministerstvo připravuje a hodlá ve Sněmovně předložit jako poslaneckou iniciativu.

Nezpoplatněné úseky silnic prvních tříd bude ministerstvo po zavedení změny sledovat. "Pokud to bude mít dopad na životy občanů, po šesti měsících bych provedl změnu vyhlášky a rozšířil zpoplatnění i na tyto dosud nezpoplatněné úseky, což je přibližně 900 kilometrů," uvedl Kremlík.

Témata:  mýtné,  silnice, dálnice

Aktuálně se děje

6. října 2026 11:24

29. září 2026 12:20

Flexi Bond 002: Státní dluhopis lze objednat už jen do 4. října

Zájemci o krátkodobý státní dluhopis Flexi Bond 002 mají už jen několik dní na podání žádosti. Emise se splatností tři měsíce nabízí výnos 3,75 procenta ročně a její výnos je osvobozen od 15% daně z příjmů fyzických osob.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy