Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

DPP musel kvůli závadě vyřadit z pilotního provozu prototyp autobusu na vodík

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Pražský dopravní podnik (DPP) musel vyřadit z pilotního provozu prototyp autobusu poháněného vodíkem, který jezdil od července na lince číslo 170. Důvodem je technická závada, kterou nyní řeší výrobce vozu. Informaci z webu dopravního podniku (DPP) ČTK potvrdil vedoucí provozu autobusů Jan Barchánek. Vůz má podle mluvčího Škody Group Jana Švehly problém se zavzdušněným okruhem a odborníci dělají také další už dříve naplánované testy. Vůz se do provozu vrátí v druhé polovině srpna. Na testování nového autobusu se domluvili hlavní město, DPP, společnost Škoda Group, která je výrobcem vozu, a Orlen Unipetrol.

"Jedná se o pilotní provoz, který slouží k tomu, abychom takzvaně vychytali všechny mouchy, ať už z naší strany, co se týče provozu, tak po technické stránce ze strany výrobce. Projekt se nynějším odstavením rozhodně neruší, právě k takovýmto zjištěním slouží pilotní provoz, testování má právě všechny případné potíže odhalit," řekl Barchánek. "Stejné to bylo, když jsme v minulosti testovali například elektrobusy," doplnil.

O jakou závadu konkrétně jde, v tuto chvíli DPP podle něj neví a zjišťuje to výrobce. Jeho technici si vůz odvezli poté, když zjistili, že závadu nelze opravit na místě. Jakmile bude vůz v pořádku, vrátí se do provozu, dodal Barchánek.

"U vozidla se vyskytla drobná závada se zavzdušněním okruhu, kterou jsme se rozhodli vyřešit přímo v našem výrobním areálu v Plzni. Zároveň na vozidle provádíme další testy, které byly naplánovány dle našeho harmonogramu. Návrat vozidla do Prahy je naplánován na druhou polovinu srpna," sdělil ČTK Švehla. Vodíkový autobus Škoda H'City, který firma zapůjčila na testování do Prahy, je prototyp její nové produktové řady.

DPP vybral pro testování prototypu vodíkového autobusu trasu linky číslo 170 záměrně. Má členitý a kopcovitý profil a její trasa patří mezi nejdelší v Praze s délkou v jednom směru zhruba 20 kilometrů. Nedaleko konečné na Barrandově se pak nachází plnicí vodíková stanice.

Pořizovací cena vozu je zhruba čtyřikrát vyšší než u naftového autobusu, to znamená mezi 18 až 20 miliony korun. Provozní náklady jsou zhruba na dvojnásobku provozu běžného autobusu.

Autobus Škoda H'City je nízkopodlažní a měří na délku 12 metrů a je široký 2,55 metru. Má 85 míst, z nichž je 30 k sezení. Dovnitř se rovněž vejdou dva kočárky či invalidní vozíky. Nejvyšší rychlost je 80 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba je deset kilogramů vodíku na 100 kilometrů.

Témata:  Dopravní podnik Praha

Související

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy