V metru budou terminály na nákup jízdenek kartou

Pražský dopravní podnik (DPP) začal do stanic metra instalovat terminály pro nákup jízdenek kartou. Budou ve vestibulech stanic na stojanech místo validátorů opencard.

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama

Instalace 77 terminálů potrvá do konce letošních prázdnin. ČTK to dnes sdělila Hana Pohanová z tiskového oddělení DPP. Terminály fungují stejně jako ty, které jsou od letošního jara ve všech tramvajích, kde si v nich od 26. dubna do konce června lidé koupili téměř 433.300 jízdenek za 13,11 milionu korun.

Cestující si v terminálech koupí jízdenky na 30 či 90 minut nebo na 24 hodin, a to jak v plné, tak zlevněné verzi. Terminály budou do konce ledna 2020 fungovat v testovacím režimu. Do konce prázdnin budou ve všech stanicích metra kromě Bořislavky, Petřin a Nemocnice Motol, kde byly validátory opencard součástí nástěnné mozaiky. "Během testovacího provozu doplní DPP bezkontaktní terminály i do zmiňovaných třech stanic metra A," uvedla mluvčí.

Oproti terminálům, které jsou v tramvajích, si na těch v metru budou moci cestující zkontrolovat platnost zakoupených časových kuponů nahraných na lítačce. K tomu bude sloužit na obrazovce ikona ověření časového kuponu.

Přístroj funguje tak, že jakmile si cestující vybere typ jízdenky, přiloží k němu kartu a vyjede mu jízdenka. Ta již obsahuje údaje o platnosti a dále se neoznačuje.

V budoucnu DPP přístroje rozšíří také do autobusů. "Do konce září vypíšeme výběrové řízení na dodavatele bezkontaktních terminálů do všech autobusů DPP. Osadit je plánujeme v průběhu příštího roku," uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.

Kromě bezkontaktních terminálů lze v některých stanicích metra a automatech zakoupit neoznačené jízdenky platební kartou, a to jak kontaktně, tak i bezkontaktně. "DPP postupně rozšiřuje také síť těchto automatů a plánuje jimi vybavit každou stanici metra do konce příštího roku," uvedla Řehková.

Loading...

Diskuze: V metru budou terminály na nákup jízdenek kartou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky