Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Babiš chce rozdávat důchodcům respirátory a roušky

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Premiér Andrej Babiš (ANO) chce v pondělí vládě navrhnout, aby stát zhruba třem milionům seniorů rozdal ze svých zásob respirátory a roušky. Ochranné pomůcky by mezi seniory distribuovala Česká pošta. Babiš to dnes řekl v Olomouci při zahájení kampaně ANO pro krajské a senátní volby.

Stát má nyní podle Babiše ve skladech a objednáno zhruba 13 milionů respirátorů FFP2 a 75 milionů roušouek. "Pokud dnes máme takovéto množství, tak si myslím, že je to vhodná doba na to, abychom (rozdělili respirátory a roušky) například třem milionům důchodců prostřednictvím České pošty a za podmínky, že to v pondělí projednáme na vládě, " uvedl Babiš.

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) už podle něj přišel s návrhem, že se ze zásob uvolní několik milionů roušek v rámci říjnových voleb. "Já říkám respirátory pro důchodce. Plus jsou tam další roušky. Musíme si to promyslet, jak s tím naložíme," uvedl Babiš, podle kterého by vzhledem k aktuálnímu vývoji epidemiologické situace bylo dobré k tomuto kroku přistoupit. "Je to moje představa a musíme si to na vládě vydiskutovat," podotkl premiér.

Ministerstvo vnitra podle Hamáčka zajistilo 70 milionů roušek a osm milionů respirátorů FFP2. "Jsou ve skladu policie v Opočínku. Jsme připraveni je distribuovat dle rozhodnutí vlády i prostřednictvím České pošt a hasičů," oznámil dnes Hamáček na Twitteru.

Témata:  roušky Koronavirus COVID-19 Andrej Babiš

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy