Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Celosvětový průzkum: Pokud by vypukla válka, byli by Češi ochotni bojovat za svou zemi?

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Na světě bují celá řada větších či menších konfliktů, světovou válku ale Evropa, ani svět od roku 1945 neprožily. Výzkumníci se přesto zajímají o to, kolik lidí by bylo v případě vypuknutí skutečného konfliktu ochotno jít do války a bojovat za svou zemi. A některá čísla vás možná překvapí.

V roce 2015 se uskutečnil velký celosvětový průzkum agentury WIN / Gallup International. Do dotazování se zapojilo 62 398 osob, z každé zařazené země byl vybrán vzorek 1000 mužů a žen. Dotazování probíhalo prostřednictvím osobních i telefonických rozhovorů, ale také on-line.

A co výzkumníci zjistili? Evropa je podle výsledků kontinent s nejmenším počtem lidí ochotných bojovat ve válce za svou zemi. V celkovém světovém průměru 61% respondentů ze 64 zemích uvedlo, že by ve válce bojovalo. Nejvyšší procento lidí ochotných bojovat žije v Maroku (94%), Fidži (94%), Pákistánu (89%), Vietnamu (89%) a Bangladéši (86%). Naopak nejméně chtějí ve válce bojovat Japonci (11%).

Kompletní pořadí zemí je možná najít zde

Z evropských zemí by do války za svou zemi šli bojovat Finové (74%), Turci (73%), Ukrajinci (62%), Rusové (59%) a obyvatelé Kosova (58%). Češi se umístili ve druhé polovině žebříčku s 23 %, před námi skončilo Bulharsko (25%) a za námi Rakousko (21%). Vůbec nejméně by se pak do války chtělo Belgičanům (19%), Němcům (18%) a Nizozemcům (15%).

Do boje by byla ochotna jít většina žen (52%) i mužů (67%), věkově je to pak především kategorie 18-34 let (66%). Z různých náboženských denominací, které byly do průzkumu zahrnuty, jsou nejvíce ochotni bojovat za svou zemi muslimové (78%).

Témata:  válka Česko

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 17:29

Bezpečnostní problémy společnosti Boeing přetrvávají. Akcie od začátku roku ztratily třetinu své hodnoty

Společnost Boeing (BA), největší světový výrobce letecké techniky, je opět pod drobnohledem veřejnosti kvůli nedávnému incidentu, kdy se za letu oddělil kryt motoru, což vedlo k nouzovému přistání. Tento incident se přidává k řadě bezpečnostních problémů, kterým společnost čelí, včetně lednového incidentu s oddělením dveří, k němuž došlo jen několik dní před vypršením dohody s ministerstvem spravedlnosti. Pokud úřady zjistí porušení dohody, může Boeing čelit znovuotevření smrtelných případů z let 2018 a 2019.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy