Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V kolonách ročně prostojíme hodiny. Stojí nás to tisíce korun

Dálnice, ilustrační fotografie
Dálnice, ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Postávání v kolonách vyjde každého řidiče v přepočtu na 19 tisíc korun ročně. Tedy téměř jeden průměrný plat padne nejen na spotřebu benzínu a nafty, ale i na čas strávený v zácpách.

Podle výpočtu Ústředního automotoklubu jde o částku, která se v průběhu let zvyšuje a to hlavně kvůli velkým opravám silnic a dálnic. Řidiči stráví každoročně v kolonách až půl dne!Nejen nervy a pár šedivých vlasů ale i 52 korun - tolik stojí denně v průměru českého řidiče čekání v kolonách. Propálený benzín nebo nafta a promarněný čas v koloně pak stály řidiče vloni 118 miliard korun. 

"Počítali jsme kolony při nehodě nebo při dopravním omezení a počítalo se to z několika údajů. Je také více oprav, takže roste to zdržení. Za rok 2015 každý řidič zaplatí 19 tisíc," odhalil mluvčí Ústředního automotoklubu (ÚAMK) Petr Vomáčka. 

A taková realita má další důsledek - každý řidič v průměru za rok prostojí v kolonách dlouhých 12 hodin. Nejvíce hodin stráví řidiči popojížděním na dálnici D1, kde se situace nezlepší ani v příštích měsících. 

Zúžení do jednoho pruhu jsou na dálnici mezi Prahou a Brnem na denním pořádku. Kolonám na D1, a nejen tam, se ale můžete vyhnout, pokud budete mít například v telefonu aplikaci od ministerstva dopravy. 

"Aplikace s dopravními informacemi ukazuje hlavní dopravní tahy. Řidiči se mohou podívat na kamerový systém, na průjezdnosti, na potenciální problémy na některých omezeních, uzavírkách a podobně," vysvětluje její výhody mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

Témata:  dálnice

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy