Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Test pracích prášků a gelů? Budete překvapeni

Prací prášek, ilustrační fotografie
Prací prášek, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Žádná revoluce se nekoná. Staré, zkušenostmi ověřené pravidlo platí i nadále: chcete-li zlikvidovat skvrny a špínu silnějšího kalibru, vsaďte na vysokou teplotu, prací prášek, krystalickou sodu a vlastní ruce.

V případě barevného prádla by se hodilo ještě přidat – a zapomeňte na barvy. Pokud na něj tuto metodu použijete, spolu se skvrnou nejspíš odejde i jeho zbarvení. Proto existují prací prostředky na barevné prádlo, které by měly barvy chránit. Jenže výsledkem je, že pak nemají ani moc sil poprat se se špínou.Ve srovnávacím testu univerzálních pracích prášků a gelů před pěti lety platilo, že prášek je účinnější v boji se zašpiněním, a to především díky obsaženým bělidlům. Univerzální gely naproti tomu obsahovaly jen optické zjasňovače s nižší účinností. V letošním testu jsme se však zaměřili na test pracích prostředků na barevné prádlo, které musejí být přátelštější k barvám - bělidla ani zjasňovače proto standardně neobsahují. I v této kategorii podávají o něco lepší výsledek prášky, ale nejlepší výrobky z obou skupin vyperou stejně dobře. Faktem je, že výkon většiny testovaných výrobků je pouze uspokojivý.Při hodnocení jsme největší důraz kladli na schopnosti poradit si s různými typy skvrn (mastné, pigmentové, bělitelné), ale zajímala nás i míra zapírání, tedy přenosu špíny a jejího následného rozptýlení po ostatním prádle. Na dobrý výsledek dosáhl jediný gel a jeden prášek, vůbec nejlevnější v testu. V obou skupinách jsme udělovali i špatné (dostatečné) známky. Informuje dTest.Ke stažení (placená služba dTest)

Témata:  dTest Prací prášky

Související

Aktuálně se děje

10. března 2025 11:03

7. března 2025 9:19

Zákaznické kartičky: Výhoda, nebo daň za soukromí

Věrnostní programy a kluby slibují atraktivní slevy a výhody, avšak za cenu sdílení osobních údajů. Zákaznické kartičky, mobilní aplikace či registrace na e-shopech umožňuje obchodníkům sledovat nákupní chování spotřebitelů. Jaké jsou skutečné přínosy těchto programů a čím za ně ve skutečnosti platíte.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy