Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Británie vyšetřuje Facebook a Google kvůli digitální reklamě

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Britský antimonopolní úřad CMA vyšetřuje americké internetové společností Facebook a Google kvůli jejich dominantnímu postavení na trhu s digitální reklamou. Informovala o tom dnes televize CNBC na svých internetových stránkách.

Úřad podle CNBC uvedl, že zkoumá, zda internetové platformy nepoškozují spotřebitele a konkurenci na britském trhu s digitální reklamou. Poukázal jmenovitě na firmy Google a Facebook, které podle odhadů mají na příjmech z digitální reklamy v Británii podíl 61 procent.

Úřad prověřuje obavy, že spotřebitelé nemají na internetových platformách dostatečnou kontrolu nad svými osobními údaji. Zkoumá rovněž, jakým způsobem jsou tyto údaje využívány k získávání finančních prostředků. Zajímá ho také, zda dominantní postavení Facebooku a Googlu v digitální reklamě neomezuje hospodářskou soutěž.

"Ačkoliv tyto platformy často poskytují uživatelům služby zdarma, větší konkurence na trhu by mohla vést k tomu, že spotřebitelé by za své údaje dostávali zaplaceno, nebo k zajištění větší kontroly spotřebitelů nad tím, jak jsou jejich údaje používány," cituje CNBC z prohlášení úřadu. Výsledky vyšetřování budou podle úřadu zveřejněny nejdříve začátkem července příštího roku.

Témata:  Velká Británie Facebook Google

Aktuálně se děje

6. října 2025 10:42

Inflace v Česku klesla na 2,3 procenta. Pokles cen zaskočil trh i ČNB

Inflace v Česku v září nečekaně výrazně zpomalila. Tempo růstu hladiny spotřebitelských cen totiž činilo meziročně jen 2,3 procenta, plyne z předběžných dat ČSÚ. Analytici oslovení agenturou Bloomberg čekali ve střední hodnotě svých odhadů růst čítající 2,6 procenta. Z celkem devatenácti expertních odhadů žádný neodpovídal hodnotě 2,3 procenta, všechny byly vyšší, nejvyšší zněl na 2,9 procenta. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy