Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Británie vyšetřuje Facebook a Google kvůli digitální reklamě

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Britský antimonopolní úřad CMA vyšetřuje americké internetové společností Facebook a Google kvůli jejich dominantnímu postavení na trhu s digitální reklamou. Informovala o tom dnes televize CNBC na svých internetových stránkách.

Úřad podle CNBC uvedl, že zkoumá, zda internetové platformy nepoškozují spotřebitele a konkurenci na britském trhu s digitální reklamou. Poukázal jmenovitě na firmy Google a Facebook, které podle odhadů mají na příjmech z digitální reklamy v Británii podíl 61 procent.

Úřad prověřuje obavy, že spotřebitelé nemají na internetových platformách dostatečnou kontrolu nad svými osobními údaji. Zkoumá rovněž, jakým způsobem jsou tyto údaje využívány k získávání finančních prostředků. Zajímá ho také, zda dominantní postavení Facebooku a Googlu v digitální reklamě neomezuje hospodářskou soutěž.

"Ačkoliv tyto platformy často poskytují uživatelům služby zdarma, větší konkurence na trhu by mohla vést k tomu, že spotřebitelé by za své údaje dostávali zaplaceno, nebo k zajištění větší kontroly spotřebitelů nad tím, jak jsou jejich údaje používány," cituje CNBC z prohlášení úřadu. Výsledky vyšetřování budou podle úřadu zveřejněny nejdříve začátkem července příštího roku.

Témata:  Velká Británie Facebook Google

Aktuálně se děje

26. června 2025 11:13

19. června 2025 14:22

Zlato vítězí nad eurem. Centrální banky ho skupují jako nikdy

Zlato v roce 2024 přepsalo historii světových rezerv. Podle zprávy Evropské centrální banky vůbec poprvé předstihlo euro a stalo se – hned po americkém dolaru – druhým nejvýznamnějším rezervním aktivem centrálních bank. Na konci loňského roku představovalo 20 procent jejich oficiálních devizových rezerv, zatímco euro 16 procent. Dolar si drží vedoucí pozici s podílem 46 procent.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy