Kolaps metra kvůli výlukám. Situace ve stanici Pražského povstání se uklidnila

Oproti pondělnímu ránu byla dnes situace ve stanici metra Pražského povstání o poznání klidnější.

Ilustrační fotografie
reklama

Generální ředitel pražského dopravního podniku (DPP) Petr Witowski novinářům na místě řekl, že pomohlo hlavně oddělení výstupního a nástupního prostoru vestibulu metra páskami, protože pondělní problémy vznikly zejména tím, že se promíchali nastupující a vystupující cestující a prostor ucpali. V důsledku toho musel být po 9:00 omezen provoz metra a vstup do stanice byl uzavřen, lidé čekali na výstup až 20 minut.

"V první řadě bych se chtěl všem cestujícím za situaci omluvit. Děláme všechno pro to, aby už se neopakovala," vedl Witowski, který se dnes do stanice přijel podívat kolem 9:30. Nejpodstatnějším opatřením je podle něj rozdělení vystupujících a nastupujících cestujících, DPP také zvýšil počet informačních pracovníků, kteří na místě instruují lidi, aby chodili po pravé straně. Ve stanici také pravidelně znějí hlášení připomínající lidem, aby využívali celou délku nástupiště.

Podnik už v pondělí zvýšil počet autobusů náhradní dopravy. Podle Witowského je nicméně mezi Kačerovem a Pražského povstání velké množství semaforů, které mohou způsobit, že autobusů dorazí více naráz. "Snažíme se to dávkovat tak, aby zde autobusy byly přesně v okamžiku, kdy přijede souprava," dodal ředitel. Omezení se podle něj koordinuje i s vlakovým dispečinkem, který je v případě potřeby schopen přibrzdit soupravu v tunelu tak, aby se lidé ve stanici nehromadili.

Na podzim čeká linku metra C další výluka, kterou DPP vyhlásí ze stejného důvodu jako nyní - kvůli výměně pražců v tunelech. Měla by být mezi stanicemi Pražského povstání a Vyšehrad. "Věřím, že další výluky se nám podaří zvládnout už úplně bez komplikací," řekl Witowski.

Dřevěné pražce za betonové dopravní podnik postupně vyměňuje od předloňského roku. Mezi Pražským povstáním a Kačerovem bylo podle informací podniku 8600 dřevěných pražců, letos o Velikonocích jich dělníci vyměnili 506, nyní přijde na řadu 500 dalších. V tomto úseku linky C je podle Witowského stav pražců nejhorší, proto přišel na řadu jako první. Postupně bude DPP pražce vyměňovat i v jiných úsecích, kde je to nutné.

Témata: Metro | Praha | MoneyMAG.cz

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky