Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Uzemněné boeingy 737 MAX se vrátí ještě před začátkem prázdnin? Víme víc

Boeing 737 Max 8 SmartWings
Boeing 737 Max 8 SmartWings
Foto: Travel Service

Americkému výrobci letadel Boeing svitla naděje. Federální úřad pro letectví USA totiž uvedl, že předpokládá, že problémové stroje Boeing 737 MAX by se mohly do vzduchu vrátit ještě před začátkem července. Americké aerolinky by tak nemusely ve svých plánech na letní sezónu zásadně prodlužovat období, po které s letadly nepočítají – a počítat ani nemohou. Informoval o tom Lukáš Kovanda z Czech Fund.

V reakci na zprávu úřadu akcie Boeingu přidaly při včerejším burzovním obchodování tři procenta a ocitly se na dvoutýdenním maximu.

Pokud by Boeing dostal od úřadu povolení, aby problémové stroje mohly opět látat, ještě to ovšem neznamená, že uzemnění skončí v jiných zemích.

Své vlastní, nezávislé prošetření celé věci plánuje právě i na základě rozhodnutí amerického úřadu příslušné orgány jak v Evropské unii, tak v Číně či třeba Kanadě. Například indonéský úřad pro letectví v týdnu uvedl, že problémové stroje možná budou moci vzlétnout až v průběhu roku 2020.

Každopádně verdikt amerického úřadu pro letectví je nadějný v tom, že už to nyní není jen otázka „zda“ stroje opět vzlétnout, ale „kdy“. A existuje šance, že ještě po část letošní vrcholné letní sezóny by klienty obsluhovat stihly, a to i v ČR. Tím se ulevilo desetitisícům Čechů, kterým uzemnění může zkomplikovat dovolenou, ale také by usnadnil a opětovně zlevnil provoz českých aerolinek a cestovních kanceláří.  

Témata:  Boeing 737 Max USA

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 12:35

22. dubna 2024 20:08

18. dubna 2024 12:55

Koupil jsem si prodlouženou záruku, nebo je to pojištění?

Spotřebitelé se dnes mohou velmi často setkat s nabídkou prodloužené záruky na zboží, které kupují. Někdy bývá tato smluvní záruka nabízena automaticky, jindy je za příplatek. Nemálo spotřebitelů si tak prodlouženou záruku přikoupí, zejména na spotřební elektroniku, která bývá na poruchy náchylná. Někteří z nich však mohou být posléze nepříjemně překvapeni, když jim s reklamací nevyhoví, buď kvůli podmínkám smluvní záruky, nebo protože se vlastně vůbec nejedná o záruku, ale o pojištění. Na co by si měl spotřebitel pozor, než si za takovou nadstandardní službu připlatí?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy