Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pošta se prohýbala pod náporem balíků. Před Vánoci jich přijala rekordních 14 milionů

Česká pošta
Česká pošta
Foto: Adam Mráček / INCORP images

České poště loni v posledním čtvrtletí vzrostl počet přijatých balíků o 15 procent na 13,961 milionu, což je nový rekord. O rok dříve pošta přijala 12,098 milionu vnitrostátních balíkových zásilek. Důvodem je zvýšený počet nákupů v internetových obchodech. ČTK to řekl mluvčí Matyáš Vitík. Češi podle odborníků nakupují v e-shopech čím dál častěji, tržby tuzemských internetových obchodů stouply loni meziročně o 17 procent na 135 miliard korun.

Česká pošta loni na podzim poptávala až 5000 brigádníků a posílila i vozový park o zhruba 500 vozů. Přepravní špička byla zhruba týden před Vánoci, kdy sítí procházelo přes 400.000 balíků za den.

Pošta také loni překonala rekord v doručování Pohlednic Online. Jejich počet se zvýšil o víc než polovinu na 703.000. Ve dnech 17. a 18. prosince lidé posílali rekordních více než 11.600 pohlednic za den. Česká poštaspustila tuto službu v roce 2015.

Loni vrostly tržby internetových obchodů a o víc něž 3000 se zvýšil také počet e-shopů na českém trhu. Aktuálně jich je zhruba 43.500. Nejvíc se v tuzemských internetových obchodech prodává přenosná elektronika.

Témata:  Česká pošta

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy