Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Obchody v Brně nabízely padělky mobilů

Mobily, ilustrační fotografie
Mobily, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Stovky až tisíce padělků mobilních telefonů a příslušenství zabavili pracovníci České obchodní inspekce (ČOI) ve středu ve čtyřech kamenných prodejnách v Brně. Kontrolu provedli na základě podnětu od oklamaneného zákazníka, který si koupil telefon a pak zjistil, že jde o padělek. ČTK to řekl ředitel brněnského inspektorátu Karel Havlíček. Podle něj je poměrně překvapivé, že se padělky našly v kamenných obchodech, obvykle jsou doménou tržnic.

Šlo o padělek jedné značky, jejíž název Havlíček neřekl. V prodejně, kde si spotřebitel telefon koupil, byla kontrola před dvěma týdny. Na případ upozornila ve středu TV Nova. "Tam jsme zabavili asi 1000 kusů padělků. Ve středu jsme udělali během hodiny další čtyři kontroly prodejen různých majitelů a jednalo se o stovky kusů, v jedné prodejně už byly vyklizené regály. Mezi prodejci se to samozřejmě rychle rozkřikne. Jeden z prodejců přiznal, že ví, že prodával padělky," uvedl Havlíček.

S inspektory vyrazil do obchodů i znalec, který umí padělky rozeznat. "S kolegy nyní koordinujeme další postup a určitě budeme v kontrolách pokračovat," dodal ředitel brněnského inspektorátu ČOI.

Prodejcům hrozí v krajním případě pokuta až pět milionů korun. Podle Havlíčka inspekce při udělení pokuty postupuje podle principu přiměřenosti a předběžně odhaduje pokuty v řádu tisíců až desetitisíců korun.

Témata:  obchody Brno mobily padělky

Aktuálně se děje

22. dubna 2024 20:08

16. dubna 2024 12:03

16. dubna 2024 10:45

Jak na mimosoudní řešení sporů

K obchodnímu styku mezi spotřebiteli a podnikateli dochází nesčetněkrát denně. Není proto divu, že je mezi nimi také mnoho sporů. Některé se podaří urovnat domluvou, u jiných se však oboustranně přijatelného řešení dospět nepodaří. Jelikož se drtivá většina těchto sporů týká nízkých částek, soudní řešení sporů se kvůli soudním poplatkům a nákladům na advokátní služby často nevyplatí. Existuje však alternativní způsob řešení těchto sporů, kterého mohou spotřebitelé využít, jelikož je levnější a rychlejší.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy