Pražský dopravní podnik (DPP) do roku 2020 opraví a zmodernizuje stanice metra, obnoví vozový park, vybuduje nové tramvajové tratě a zahájí geologický průzkum pro stavbu trasy metra D. Také rozšíří počet elektrobusů. Novinářům to dnes při představení strategie DPP do roku 2020 řekl generální ředitel firmy Martin Gillar. DPP je největší městskou firmou a zaměstnává téměř 11.000 lidí. Loni dostal od hlavního města na provoz 13,535 miliardy korun.
Tramvajová trať bude například prodloužena z Divoké Šárky na Dědinu či z Modřan do Libuše. Tramvaje pojedou nově i z Barrandova do Slivence. Nová smyčka vznikne na Zahradním městě a u zastávky Depo Hostivař. Nyní DPP buduje novou vozovnu v Hloubětíně.
Podnik plánuje opravy stanic metra Opatov, Českomoravská a Jiřího z Poděbrad. Na opravu vydá podnik v součtu 1,8 miliardy. V síti metra je 45 z 61 stanic přístupných bezbariérově, v letech 2020 až 2021 podnik vytvoří takový přístup na Floře, Jiřího z Poděbrad a Českomoravské. Zahájena byla soutěž na stavbu bezbariérového vstupu na Karlově náměstí a Opatov, kde je to spojeno s celkovou rekonstrukcí stanice, řekl investiční ředitel Tomáš Kaas. Zvýší se i počet bezbariérových tramvajových zastávek.
Promění se také okolí stanic metra. DPP podle Gillara zaostává při tvorbě přestupních uzlů a modernizaci center kolem stanic. Představenstvo i dozorčí rada schválily proměnu autobusového nádraží na Palmovce. Schválen je projekt úpravy území a severního vestibulu stanice Nádraží Holešovice. Promění se rovněž okolí Českomoravské či Roztyl.
Na lince metra D z Pankráce do Písnice v příštím roce začne geologický průzkum. Na linku D je vydáno územní rozhodnutí, které ale napadli u soudu dva vlastníci pozemků. Pokud by jej soud zrušil, Praha a DPP by musely začít přípravu stavby od začátku. "Jsme před dohodou, že žaloby budou staženy a získáme majetková oprávnění," řekl Gillar.
V případě úseku Nové Dvory-Písnice má podnik problémy s výkupy pozemků. "Na této fázi pracujeme stále dál, ale tady nejsme schopni se domluvit s vlastníky jako v případě prvního úseku," řekl Gillar. DPP chce proto založit firmu spolu se společností Penta, která by vykupovala pozemky za tržní ceny. Pro založení firmy nemá ale DPP souhlas valné hromady, tedy rady hlavního města.
DPP chce rovněž kupovat elektrobusy. Elektrifikována bude linka 207 čtrnácti vozy. V letech 2020 až 2021 přijde na řadu linka 140, uvedl Gillar.
Všechny vozy tramvají mají být vybaveny terminály pro bezkontaktní platby v roce 2019, dodal.
Témata: Metro, Praha, Dopravní podnik Praha
Související
14. září 2024 9:51
30. září 2019 11:18
24. září 2019 15:13
7. srpna 2019 15:08
30. července 2019 13:56
2. července 2019 11:10