Tisíce lidí ohlásily pojišťovnám škody. Ne vždy dostali peníze

Rozmarné léto obnažuje více než kdy předtím to, co pojišťovny v rámci běžné pojistky domu a domácnosti proplatí a co ne. Jen letos po silných bouřkách, smrštích a vichřicích už u pojišťoven ostrouhaly celkově tisíce lidí. V sobotním vydání o tom informuje Právo.

660
reklama

Pojišťovny však shodně tvrdí, že případů, kdy po řádění živlů nemohly vyplatit peníze z pojistek, je procentuálně velmi málo. „Takovýchto případů evidujeme zhruba jedno procento z celkového počtu všech škod,“ tvrdí Renata Svobodová z České podnikatelské pojišťovny (ČPP).
 
„Výluky u pojištění domů a domácností proti škodám z přírodních živlů prakticky nejsou. Individuálně se může stát, že plnění je kráceno z důvodu závažné nedbalosti, například nechá-li klient otevřené střešní okno během bouřky,“ řekla Právu Eva Svobodová z pojišťovny Uniqa.
 
Když se ale vezme v úvahu, kolik jen letos pojišťovny dostaly hlášení škod kvůli řádění živlů, tak celkově, za všechny pojišťovny, tisíce lidí z nějakého důvodu nedostaly nic. Pojišťovny Právu nesdělily, kolik hlášení letos odmítly, s tím, že tyto případy řeší individuálně a těžko by se jim to vyčíslovalo; některé uvádějí jen procentuální podíly. I z nich však lze vyvodit, že jde až o tisíce pojištěných občanů, kteří jsou najednou překvapeni, že se vlastně pojistili špatně a nemají na plnění pojistné události nárok.

Témata: pojišťovny

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky