Češi si zvykli na nealko pivo. Ženy milují ochucené!

Spotřeba piva v České republice sice klesá, nealko piva a radlery se ale těší čím dál větší oblibě. Alespoň někdy si otevře „pito“ polovina Čechů a Češek. Vyplývá to ze závěrů šestého ročníku průzkumu KPMG Nákupní zvyklosti v České republice.

Ilustrační fotografie
reklama

Po nealko pivu častěji sáhnou muži (62 % z nich vs. 47 % žen). Obvykle ho pijí doma (35 % respondentů), čtvrtina Čechů si ho objedná na akcích. Dalších 15 % ho kupuje pro jiné, i když mu sami neholdují.

„Životní styl Čechů a Češek se mění, jsme aktivní, více se zajímáme o své zdraví. Během sportu nebo při náročném dni tak mnoho z nás dá přednost nealkoholickému před klasickým pivem,“ vysvětluje rostoucí oblibu Karel Růžička, partner KPMG Česká republika odpovědný za služby pro potravinářství a nápojářství.

Radlery na vzestupu

Nejen nealkoholická piva, ale také radlery si získaly české spotřebitele. Pije je prakticky stejný podíl mužů a žen (48 % vs. 47 %). Na akcích si ho kupuje pětina respondentů, domů si je nosí 34 % Čechů a Češek, dalších 13 % je kupuje pro jiné.

Jejich obliba klesá s narůstajícím věkem. Pije je přes polovina respondentů ve věku do 44 let, ve věkové kategorii 45 až 54 let už však jde o 43 % a v kategorii 55 až 64 let dokonce jen 28 %.

Piva s příchutí chutnají zejména mladým a ženám

Průzkum ukázal, že nealko piva s příchutí chutnají zejména ženám (85 % vs. 70 % mužů) a mladým lidem (9 z 10 respondentů v nejmladší kategorii). S rostoucím věkem ovšem tento podíl klesá, ve věku 55 až 64 let si ochucené pivo rádo dá jen 38 % lidí.

Nejoblíbenější příchutí je ovocný mix (61 %), dále jeden druh ovoce (58 %), na třetí místo Češi umístili mix ovoce a jiné příchuti (46 %). Čím mladší je respondent, tím více příchutí mu chutná. Naopak lidé ve věku 55 až 64 let žádné preference nemají (44 % až 46 % u všech kategorií).

Do pivoték zajdeme pro nealko jen výjimečně

Naprostá většina respondentů (93 %) kupuje nealko piva a radlery v hypermarketech, supermarketech a diskontních prodejnách, přibližně čtvrtina pak v maloobchodních prodejnách. Specializované kamenné prodejny, pivotéky nebo e-shopy jsou okrajovou záležitostí, chodí tam pouze mladší generace a obyvatelé velkoměst (6 % z nich).

Témata: pivo | MoneyMAG.cz

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky