Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

V Česku loni vzniklo nejméně nových firem od 2016

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

V Česku loni vzniklo 27.038 nových společností, což je nejméně od roku 2016. Důvodem byl propad ekonomiky způsobený dopady pandemie. Předloni vzniklo 29.781 firem. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů poradenské společnosti Bisnode A Dun & Bradstreet Company. Celkový počet firem v ČR se však v roce 2020 zvýšil pouze o 11.555 na 518.574. Důvodem je, že loni zaniklo rekordní množství společností.

V průběhu roku podnikatelé firmy zakládali podle analytičky Bisnode A Dun & Bradstreet Company Petry Štěpánové velmi nerovnoměrně. "Nejhorší situace panovala v průběhu prvního uzavření ekonomiky: v dubnu vzniklo meziročně o 30 procent firem méně, v březnu o 24 procent. Třetí nejhorší výsledek loňského roku jsme zaznamenali v říjnu, kdy bylo podnikání v ČR omezeno z důvodu druhé vlny pandemie COVID-19 podruhé," uvedla. Dodala, že ale v listopadu podnikatelé registrovali jen o 5,5 procenta méně firem než v roce 2019 a v prosinci založili dokonce meziročně o čtyři procenta více nových společností.

Z databáze Bisnode dále vyplývá, že z celkového počtu firem bylo loni 491.849 společností s ručením omezeným a 26.725 akciových společností. "Přesto, že loni vzniklo 27.038 nových podniků, celkový počet registrovaných subjektů se zvýšil pouze o 11.555. Důvodem je, že zaniklo rekordní množství společností," uvedla Štěpánová.

Poradenská společnost Bisnode, která poskytuje ekonomické informace o společnostech a podnikatelích, se od nového roku oficiálně stala součástí americké společnosti Dun & Bradstreet specializující se na mezinárodní data a služby.

Témata:  firmy podnikatelé

Aktuálně se děje

17. června 2024 9:56

14. června 2024 9:44

13. června 2024 17:27

Cenové rozdíly nemovitostí jsou čím dál tím vyšší. Roli hraje i několik kilometrů

Ceny nemovitostí se stále mění. Čím dál větší roli hraje lokalita. Rozdíl v cenách je patrný i u nemovitostí vzdálených jen pár kilometrů od sebe. Zatímco v žádaných lokalitách jsou nemovitosti na lehce růstové trajektorii, u méně žádaných lokalit jsou na tom ceny právě naopak. V realitách platí mantra: “Lokalita, lokalita, lokalita.“

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy