Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Trump opět pohrozil EU zavedením cel na dovoz aut

USA
USA
Foto: Pixabay

Americký prezident Donald Trump dnes opět pohrozil Evropské unii zavedením dodatečných cel na dovoz evropských automobilů do Spojených států. Prohlásil, že Bílý dům by o těchto clech vážně uvažoval, pokud by Washington a Brusel nedokázaly dospět k obchodní dohodě. Vyjádřil nicméně přesvědčení, že se dohodu podaří sjednat.

"Očekáváme, že budeme schopni dohody s Evropou dosáhnout," řekl Trump na okraj Světového ekonomického fóra (WEF) v Davosu. Krátce předtím se setkal s předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou, upozornila agentura DPA.

Trump v minulosti uvedl, že uvažuje o uvalení až 25procentního cla. Evropská komise opakovaně varovala, že by v takovém případě přikročila k odvetným opatřením.

Výkonný ředitel českého Sdružení automobilového průmyslu Zdeněk Petzl loni uvedl, že případná americká cla na automobilový sektor by potenciálně ohrozila až pětinu českého exportu v automobilovém průmyslu a až 25.000 pracovních míst.

Témata:  Donald Trump clo auta EU USA

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.