Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej webkamer na začátku roku stoupl až o 4000 procent

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodej webkamer na začátku letošního roku dosáhl svého vrcholu, když v únoru a březnu stoupl meziročně až o 4000 procent. Důvodem byl lockdown kvůli šíření koronaviru. Ve druhém čtvrtletí pak začala poptávka klesat. Vyplývá to z informací společnosti Heureka a prodejců.

V prvních měsících roku dosáhl prodej webkamer na internetu podle nákupního rádce Heureka.cz svého dosavadního maxima. "Vše samozřejmě způsobil lockdown - z domovů se nejen pracovalo, ale také vyučovalo. Zhruba od dubna už meziročně čísla nerostou. Ceny vybraných modelů webkamer klesají, nejedná se ale o dramatické zlevňování," uvedl šéf analytiků serveru Michal Buzek.

Největší tuzemský obchod s elektronikou Alza.cz prodal za první čtvrtletí 4,5násobek toho, co za stejné období loni. To je zároveň téměř polovina prodejů za celý loňský rok. "Ve druhém čtvrtletí roku 2021 začal být znát pokles prodejů a trend pokračuje i nadále. Zatímco v době distanční výuky od září do března se velmi dobře prodávalo vše, co má čočku a mikrofon, téměř bez ohledu na cenu, jakmile prvotní boom opadl a život se začal vracet do normálu, vyrovnala se na trhu poptávka s nabídkou a ceny se začaly vracet na předchozí úroveň," uvedla mluvčí Alzy Daniela Chovancová.

Průměrná cena nejprodávanějších webkamer na Heurece je okolo 600 korun, pokročilejší modely lidé kupují nejčastěji zhruba za 1400 korun. "Během letních prázdnin a dovolených se webkamery obecně příliš neprodávají. Prodeje již několik měsíců stagnují, kdy vidíme, že se část zaměstnanců opět vrátila do kanceláří. A kdo webkameru potřeboval, už si ji zpravidla pořídil dříve," dodala mluvčí Mall.cz Pavla Hobíková.

Témata:  webkamery Koronavirus COVID-19

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.