Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Prodej osobních aut v EU v květnu prudce vzrostl, na úrovni před krizí není

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Prodej osobních automobilů v Evropské unii se v květnu meziročně zvýšil o 53,4 procenta na 891.665 vozů. Na svých internetových stránkách to dnes uvedlo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Na úrovni před pandemií ale trh ještě není, v květnu 2019 se zaregistrovalo 1,2 milionu vozů. Zvlášť výrazný nárůst zaznamenal automobilový trh ve Španělsku, za ním následuje Francie, Itálie a Německo. Česká republika vykázala nadprůměrný nárůst prodeje, a sice o 62,4 procenta.

Od ledna do května se poptávka po nových osobních vozech meziročně zvýšila o 29,5 procenta na 4,31 milionu vozidel. Prudký pokles z prvních dvou měsíců roku vyrovnal nárůst v březnu, dubnu a květnu. Každý ze čtyř největších automobilových trhů vykázal od začátku roku dvouciferný růst.

Prodej největší evropské automobilové skupiny Volkswagen se v květnu v EU v porovnání s předchozím rokem zvýšil o 71,8 procenta na 251.078 vozů. Prodej její české divize Škoda Auto byl ještě vyšší - meziročně stoupl o 73,7 procenta na 53.238 vozů. Nárůst prodeje zaznamenali všichni sledovaní výrobci s výjimkou japonské společnosti Mitsubishi.

Témata:  auta

Související

Aktuálně se děje

28. srpna 2025 11:51

Chat Control EU: nový zákon může ohrozit soukromí občanů i americké firmy

Dánsko, momentálně předsedající Radě Evropské unie, chce do konce roku na úrovni EU prosadit takzvaný Chat Control čili „šmírovací zákon“. Má zamezit sdílení dětské pornografie, ve skutečnosti by ale hlavně mohl závažně a přelomově připravit občany EU o soukromí. Zavedl by totiž automatické skenování chatů a e-mailů. Vlastně by tak prolamoval listovní tajemství, jedno za základních práv a svobod přiznaných České republice Listinou základních práv a svobod. 

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

Google, ilustrační fotografie

Komentář

Akcie Google trhají rekordy: soud potvrdil, že Chrome a Android zůstávají v rukou firmy

V roce 2023 započal ostře sledovaný soudní spor mezi Googlem a americkým ministerstvem spravedlnosti (DOJ), které požadovalo bezprecedentní opatření. Ve hře byl dokonce nucený prodej vlajkového prohlížeče Chrome, který je nenahraditelným pilířem online ekosystému. Pro Alphabet by to znamenalo zásah do obchodního modelu a reálné ohrožení dominantního postavení. Během 2. zářijového dne však přišel moment, který mnozí na Wall Street označují za přelomový.