Prodej nových aut v EU v dubnu prudce vzrostl

Počet registrací nových aut v Evropské unii v dubnu meziročně vzrostl o 218,6 procenta na 862.226 vozů, na stav před pandemií se ale ještě nevrátil. Oznámilo to dnes Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Za vysokým procentním nárůstem je nízká srovnávací základna, loni v dubnu totiž prodej aut prudce klesl kvůli dopadům pandemie. Proti dubnu 2019 je počet registrací nižší téměř o 300.000. Nárůst prodeje aut v České republice je pod průměrem EU a výrazně menší tržní podíl v EU než před rokem má automobilka Škoda Auto. Naopak výrazně vyšší tržní podíl má proti loňsku španělský Seat.

Ilustrační fotografie
reklama

Dvou až trojmístný procentní nárůst zaznamenalo mnoho unijních trhů. Nejvyšší růst mezi největšími trhy vykázala Itálie, kde se počet registrací zvýšil o 3276,8 procenta. Za ní následovalo Španělsko s meziročním nárůstem o 1787,9 procenta. Ve Francii přibylo 568,8 procenta nových registrací a v Německu 90 procent. V České republice činil nárůst podle ACEA 77,7 procenta na 18.976 vozů.

Za první čtyři měsíce roku přibylo v unii 24,4 procenta registrací nových aut na celkových 3,42 milionu. Největší nárůst zajistil březen a duben. Z jednotlivých velkých trhů vykázala největší nárůst Francie (68,4 procenta) a Itálie (51 procent). Na českém trhu se počet registrací nových aut od ledna do dubna zvýšil o 12,5 procenta na 68.510 vozů.

Největším prodejcem aut na evropském trhu je i nadále skupina Volkswagen s počtem 232.188 prodaných vozů, což je nárůst o 195 procent. Podíl na trhu ale skupině v dubnu klesl na 26,9 procenta z předchozích 29,1 procenta loni v dubnu. Koncern, jehož součástí je i česká Škoda Auto, pak od ledna do dubna prodal 883.200 vozů, což je meziročně o 19,3 procenta více. Jeho podíl na trhu v uvedeném období meziročně klesl na 25,8 z 26,9 procenta.

Škoda Auto prodala podle ACEA v dubnu 48.311 aut, meziročně o 136,2 procenta více. Její podíl na unijním trhu se snížil o dva procentní body na 5,6 procenta. V prvních čtyřech měsících roku mladoboleslavská automobilka prodala 190.764 vozů, meziročně o 18,5 procenta více. Její podíl na trhu se za tu dobu snížil na 5,6 z 5,9 procenta.

Témata: auta | EU | MoneyMAG.cz

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky