Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Inflace v Německu v prosinci vzrostla na 1,5 procenta

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Meziroční růst spotřebitelských cen v Německu v prosinci podle údajů harmonizovaných s metodikou Evropské unie zrychlil na 1,5 procenta z listopadových 1,2 procenta. Ve své konečné zprávě to dnes uvedl německý statistický úřad. Potvrdil tak své předběžné údaje ze začátku ledna.

Inflace v Německu se v prosinci už osmý měsíc za sebou nacházela pod cílovou úrovní Evropské centrální banky (ECB), která usiluje o to, aby se růst cen v eurozóně pohyboval těsně pod dvěma procenty. Německo je největší ekonomikou, která používá jednotnou evropskou měnu euro.

Podle rychlého odhadu statistického úřadu Eurostat z minulého týdne zrychlilo meziroční tempo růstu spotřebitelských cen v celé eurozóně v prosinci na 1,3 procenta z jednoho procenta v listopadu.

ECB se loni v září rozhodla podpořit ekonomiku eurozóny snížením depozitní úrokové sazby hlouběji do záporného pásma a obnovením nákupů dluhopisů.

Témata:  inflace Německo ekonomika

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.