Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Důvěra v ekonomiku se nelepší a zůstává hluboko pod svým dlouhodobým průměrem

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Souhrnný indikátor důvěry se v meziměsíčním srovnání snížil o 1,3 bodu na hodnotu 87,3, při současném poklesu obou svých složek, indikátoru důvěry podnikatelů o 0,7 bodu a indikátoru důvěry spotřebitelů o 3,5 bodu.

Pokles důvěry zaznamenal ČSÚ v celé podnikatelské sféře. „Začátek roku se nesl ve znamení poklesu důvěry ve všech sledovaných odvětvích ekonomiky. Podnikatelé napříč odvětvími negativně hodnotí svoji ekonomickou situaci nebo stávající poptávku. Část z nich ale současně očekává v horizontu třech měsíců jejich zlepšení,“ uvedl Jiří Obst, vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ. „Z pravidelného čtvrtletního šetření v odvětvích služeb vyplynulo, že téměř třetina respondentů uvádí jako bariéru růstu produkce nedostatečnou poptávku. 28 % respondentů limitují v růstu produkce i jiné faktory související pravděpodobně s preventivními protipandemickými opatřeními,“ doplnil J. Obst.Rovněž mezi spotřebiteli se důvěra v ekonomiku oproti prosinci snížila. „Již tak velké obavy spotřebitelů ze zvýšení nezaměstnanosti dále rostly, ruku v ruce s obavami ze zhoršení celkové ekonomické situace,“ dodal Jiří Obst.

Témata:  ekonomika

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.