Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidé kašlou na prohlídky u zubaře. Muži hlavně kvůli strachu!

Zubaři, ilustrační fotografie
Zubaři, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Na jednoho zubaře u nás připadá 1 411 obyvatel. Ke stomatologovi ale chodíme méně, než bychom měli. Ukazují to data Českého statistického úřadu z výběrového zjišťování o životních podmínkách domácností.

„Preventivní kontrola u zubaře je doporučena alespoň dvakrát ročně. Ženy se tomuto limitu těsně blíží. V průměru absolvují 1,9 kontroly chrupu za rok. Muži však navštíví stomatologa jen 1,7krát za rok,“ uvádí Michaela Jirková z odboru šetření v domácnostech ČSÚ.Z hlediska věku pacientů se průměrný počet návštěv u zubaře příliš nemění. Znatelněji klesá až u osob starších 65 let, a to na 1,5 návštěvy u mužů a 1,6 návštěvy u žen.

Nejčastějším důvodem pro vynechání kontroly u zubaře jsou vysoké náklady. Uvádí to 23 % respondentů. 21 % pacientů spíše vyčkává, zda se jejich zdravotní stav zlepší.„Pokud pacienty rozdělíme podle pohlaví, u mužů je zásadní překážkou v návštěvě zubaře strach. Odpovědělo tak 27 % z nich. Největší skupině žen brání v absolvování kontroly chrupu očekávaná finanční náročnost ošetření,“ uzavírá Simona Měřinská z odboru šetření v domácnostech ČSÚ.

Témata:  zubaři lidé zdraví

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.