Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká pošta bude nově doručovat balíky podle přání zákazníka

Česká pošta bude nově doručovat balíky podle přání zákazníka

Foto: Radek Sycha, MoneyMAG.cz

Zákazníci České pošty si od pondělí mohou zvolit nejenom místo, ale i způsob doručení svého balíku, pošta totiž spustila nové balíkové portfolium. Informovala o tom tisková mluvčí České pošty Marta Selicharová s tím, že novými službami jsou Balík Na poštu a Balík Do ruky.

"V případě, že si zákazník zvolí službu Balík Na poštu, může si zásilku vyzvednout na kterékoli z 2 600 poboček České pošty po celé republice. Stačí pouze, když si jednu z nich vybere a následující den po podání bude Balík Na poštu připraven na určené poště k vyzvednutí," vysvětlila Selicharová. Služba Balík Do ruky je naopak určena pro zákazníky, kteří vědí, že mají čas zásilku převzít osobně, například na svém pracovišti či doma.

"Tato nová služba také od nového roku plně nahradila Obchodní balík. Ten již není možné na přepážkách podat. Obchodní balík mohou využívat pouze stávající smluvní podavatelé, a to pouze do konce září letošního roku. Pak Obchodní balík zmizí úplně," dodala mluvčí.

Zákazníci u obou služeb mohou měnit dispozice zásilek přes webové stránky České pošty. "Další výhodou nových produktů je jejich avizování. Zákazník dostává informace prostřednictvím SMS či e-mailu. Má tedy čas se na příjem zásilky připravit, popřípadě může prostřednictvím webového formuláře rozhodnout, zda chce zásilku doručit jiný den, nebo ji nechat rovnou uložit na své poště či uložit na jiné poště kdekoli v republice," uzavřela Selicharová. Nové balíkové portfolio Česká pošta testovala několik měsíců s 94 firmami, mezi které patřila například Alza.cz, HP Tronic, Avon Cosmetics či Pemic Book. V pilotním projektu byla podle mluvčí úspěšnost dodání v oznámené době více než 98 procent.

Témata:  Česká pošta

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.