K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Češi na internetu nejčastěji platí bankovním převodem

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti DPDgroup Češi při nákupu na internetu nejvíce preferují platbu bankovním převodem, tuto možnost využívá 58 % z nich. Podobně to mají Poláci (52 %) a Estonci (68 %). V České republice 48 % lidí upřednostňuje platbu kartou online a 47 % lidí dobírku. V zemích Evropy převládá digitální peněženka jako PayPal nebo Alipay (42 %), platba kartou online (35 %) a platba kartou při převzetí (24 %).

Diskuse: 0

Ilustrační fotografie
reklama
Nové informace o Clooneyho nehodě! Má štěstí, že žije! - anotační obrázek
Nové informace o Clooneyho nehodě! Má štěstí, že žije!

Mezi další preferované způsoby placení se v České republice řadí digitální peněženka (24 %), platba kartou při převzetí (20 %), platební brána GoPay (19 %), PayU (12 %) a mobilní platební aplikace (4 %). Nejméně využívané jsou platby prostřednictvím přímého inkasa z účtů (2 %) a PaysafeCard - předplacené platby online (2 %).

Platby digitální peněženkou nejvíce preferují Briti (46 %), Irové (46 %), Italové (51 %) a Španělé (57 %). Kartou online platí nejhojněji Francouzi (45 %), Belgičané (51 %) a Švýcaři (55 %). Nákupy na fakturu nejvíce využívají Němci (51 %) a Rakušané (43 %). V Nizozemsku lidé nejčastěji platí rychlým bankovním převodem v rámci svého národního bankovního systému iDeal (84 %), který shledávají nejdůvěryhodnějším.

V ČR i Evropě je nejoblíbenější doručení zásilky domů na další pracovní den

Češi (83 %) stejně jako ostatní evropské národy (84 %) si nejčastěji volí doručení zboží domů. V České republice je dále oblíbené doručení do výdejny balíků (42 %) a na poštu (40 %), následuje doručení do obchodu (25 %) a do práce (22 %). Uzamykatelné boxy na balíky u nás využívá jen 5 % lidí.

Evropané si na druhém místě nejčastěji nechají zaslat zboží do výdejny balíků (16 %), na poštu (15 %) anebo do práce (12 %). Výdejny balíků jsou velmi typické pro Francii - tuto možnost zvolí každý druhý nákupující. V Pobaltí zase vedou uzamykatelné boxy díky jejich snadné dostupnosti a časové flexibilitě.

Existují také alternativní možnosti doručení - ve Velké Británii jde o doručení do tzv. psí boudy nebo garáže v Německu jsou to například speciální schránky u domů.

E-shop si vybíráme dle možnosti doručení a vrácení zboží

České zákazníky motivují k nákupu také pestré možnosti výběru doručení a vrácení zboží. Pro 78 % Čechů je důležité, zda e-shop doručuje zboží následující pracovní den. Možnost změnit čas doručení preferuje 71 % lidí, stejně jako získání aktuálních informací o doručovacím procesu a možnost doručení zásilky večer. V dalších zemích Evropy je možnost doručení následující den také na prvním místě (86 %), následována aktuálními informacemi o doručovacím procesu (84 %) a možností nechat si přesměrovat zásilku na jinou doručovací adresu (83 %).

70 % Čechů a 77 % Evropanů uvádí, že znalost hodinového okna, kdy jim kurýr balík doručí, je pro ně důvodem pro nákup z daného e-shopu. Tyto možnosti nabízí DPD prostřednictvím své aplikace DPD Kurýr, kde zákazníci dopředu znají hodinový interval, v rámci něhož jim kurýr zásilku doručí. Mohou si zde jak změnit termín doručení, tak si nechat zásilku přesměrovat na jinou adresu a sledovat kurýra v reálném čase, jak se blíží s balíčkem.

“Naše data názorně ukazují, jakým směrem se trh, zejména pak požadavky zákazníků v Evropě vyvíjí. Vždy se z těchto informací snažíme poučit a poté zavádět takové služby a změny, které daný vývoj reflektují. Koncovým uživatelům pak nabízíme širokou paletu možností k co největšímu přizpůsobení si doručení na míru. To samé platí ale i pro odesilatele – výrobní firmy, exportéry nebo e-shopy, kterým poskytujeme velký výběr služeb pro jejich zákazníky tak, aby si mohl každý zvolit jemu nejpříjemnější variantu,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Víkendové doručení dle výsledků oceňuje 77 % Evropanů. “V České republice jsme tuto možnost loni zavedli na základě očekávání e-shopů. Češi službu ale reálně nevyužívali a proto jsme se rozhodli soustředit na vylepšení našich stávajících a zavedení takových služeb, které více odrážejí přání zákazníků,“ dodává Malaník.

Diskuze: Češi na internetu nejčastěji platí bankovním převodem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Zobrazit: mobil | klasicky