Češi na internetu nejčastěji platí bankovním převodem

Podle nejnovějšího průzkumu společnosti DPDgroup Češi při nákupu na internetu nejvíce preferují platbu bankovním převodem, tuto možnost využívá 58 % z nich. Podobně to mají Poláci (52 %) a Estonci (68 %). V České republice 48 % lidí upřednostňuje platbu kartou online a 47 % lidí dobírku. V zemích Evropy převládá digitální peněženka jako PayPal nebo Alipay (42 %), platba kartou online (35 %) a platba kartou při převzetí (24 %).

Ilustrační fotografie
reklama

Mezi další preferované způsoby placení se v České republice řadí digitální peněženka (24 %), platba kartou při převzetí (20 %), platební brána GoPay (19 %), PayU (12 %) a mobilní platební aplikace (4 %). Nejméně využívané jsou platby prostřednictvím přímého inkasa z účtů (2 %) a PaysafeCard - předplacené platby online (2 %).

Platby digitální peněženkou nejvíce preferují Briti (46 %), Irové (46 %), Italové (51 %) a Španělé (57 %). Kartou online platí nejhojněji Francouzi (45 %), Belgičané (51 %) a Švýcaři (55 %). Nákupy na fakturu nejvíce využívají Němci (51 %) a Rakušané (43 %). V Nizozemsku lidé nejčastěji platí rychlým bankovním převodem v rámci svého národního bankovního systému iDeal (84 %), který shledávají nejdůvěryhodnějším.

V ČR i Evropě je nejoblíbenější doručení zásilky domů na další pracovní den

Češi (83 %) stejně jako ostatní evropské národy (84 %) si nejčastěji volí doručení zboží domů. V České republice je dále oblíbené doručení do výdejny balíků (42 %) a na poštu (40 %), následuje doručení do obchodu (25 %) a do práce (22 %). Uzamykatelné boxy na balíky u nás využívá jen 5 % lidí.

Evropané si na druhém místě nejčastěji nechají zaslat zboží do výdejny balíků (16 %), na poštu (15 %) anebo do práce (12 %). Výdejny balíků jsou velmi typické pro Francii - tuto možnost zvolí každý druhý nákupující. V Pobaltí zase vedou uzamykatelné boxy díky jejich snadné dostupnosti a časové flexibilitě.

Existují také alternativní možnosti doručení - ve Velké Británii jde o doručení do tzv. psí boudy nebo garáže v Německu jsou to například speciální schránky u domů.

E-shop si vybíráme dle možnosti doručení a vrácení zboží

České zákazníky motivují k nákupu také pestré možnosti výběru doručení a vrácení zboží. Pro 78 % Čechů je důležité, zda e-shop doručuje zboží následující pracovní den. Možnost změnit čas doručení preferuje 71 % lidí, stejně jako získání aktuálních informací o doručovacím procesu a možnost doručení zásilky večer. V dalších zemích Evropy je možnost doručení následující den také na prvním místě (86 %), následována aktuálními informacemi o doručovacím procesu (84 %) a možností nechat si přesměrovat zásilku na jinou doručovací adresu (83 %).

70 % Čechů a 77 % Evropanů uvádí, že znalost hodinového okna, kdy jim kurýr balík doručí, je pro ně důvodem pro nákup z daného e-shopu. Tyto možnosti nabízí DPD prostřednictvím své aplikace DPD Kurýr, kde zákazníci dopředu znají hodinový interval, v rámci něhož jim kurýr zásilku doručí. Mohou si zde jak změnit termín doručení, tak si nechat zásilku přesměrovat na jinou adresu a sledovat kurýra v reálném čase, jak se blíží s balíčkem.

“Naše data názorně ukazují, jakým směrem se trh, zejména pak požadavky zákazníků v Evropě vyvíjí. Vždy se z těchto informací snažíme poučit a poté zavádět takové služby a změny, které daný vývoj reflektují. Koncovým uživatelům pak nabízíme širokou paletu možností k co největšímu přizpůsobení si doručení na míru. To samé platí ale i pro odesilatele – výrobní firmy, exportéry nebo e-shopy, kterým poskytujeme velký výběr služeb pro jejich zákazníky tak, aby si mohl každý zvolit jemu nejpříjemnější variantu,” říká Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Víkendové doručení dle výsledků oceňuje 77 % Evropanů. “V České republice jsme tuto možnost loni zavedli na základě očekávání e-shopů. Češi službu ale reálně nevyužívali a proto jsme se rozhodli soustředit na vylepšení našich stávajících a zavedení takových služeb, které více odrážejí přání zákazníků,“ dodává Malaník.

Doporučujeme

Související:

Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky