Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

SMS loni vydělaly operátorům skoro 115 miliard dolarů

SMS loni vydělaly operátorům skoro 115 miliard dolarů

Foto: Grafton

Krátké textové zprávy (SMS) zůstávají i devatenáct let po svém uvedení na trh nejvýnosnějším mobilním byznysem. Vyplývá to ze studie, kterou zpracovala analytická společnost Portio Research.

Za loňský rok vydělaly krátké textové zprávy operátorům skoro 115 miliard dolarů. Druhá nejoblíbenější komunikační služba, obrázkové zprávy (MMS) vydělaly stěží třetinu této částky. Analytici z Portio Research jsou přitom v předběžných odhadech výnosů ze SMS a MMS ještě optimističtější.

Krátké textové zprávy přitom při svém uvedení na trh mobilní komunikace před skoro dvaceti lety zpočátku vypadaly jako experiment, který je slepou vývojovou větví vývoje.

„SMS potřebovaly pět let, než se rozšířily. Pak se ale s nebývalou rychlostí staly masovou záležitostí a nezdá se, že by o svoje dominantní postavení měly v dohledné době přijít,“ uvedla analýza Portio Research.

Témata:  mobily

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.