Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Škodovka vyvinula novou Octavii, nastupuje třetí generace

Škoda Auto už vyvinula třetí generaci modelu Octavia. Informuje o tom týdeník Ekonom s odvoláním na zdroje z dodavatelského průmyslu. Podle nich automobilka skončila výběrová řízení na dodavatele hlavních dílů, což je znamením, že vývoj je v podstatě dokončen a prototypy vstupují do zkušební fáze.

Ověřovací série třetí generace modelu Škoda Octavia by měla vzniknout za dva roky. Na jejím úspěchu bude záviset úspěch celé automobilky.

Škoda nyní hodlá představovat v průměru jednu novinku za půl roku. Nejprve přijde na řadu mini vůz vyráběný v Bratislavě. První čeští zájemci si novou městkou škodovku odvezou z prodejen na konci letošního roku. Vůz bude mít dvě varianty, třídveřovou a pětidveřovou.

Dodavatelé však uvádějí, že dílů z Česka v ní bude méně, než se původně čekalo. O dodavatelích totiž rozhodoval koncern Volkswagen v době vrcholící ekonomické krize. Přednost tak mnohdy dostali němečtí, respektive španělští výrobci, protože německá i španělská vláda automobilový průmysl v krizi podpořily, ale zároveň po něm žádaly udržení zaměstnanosti.

V příštím roce Škoda nabídne vozidlo nižší střední třídy, pracovně nazvané A-Entry. I tento model by podle Ekonomu mohl mít dvě varianty. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi, Rusku, Číně a Indii. Podle dodavatelů nyní koncern VW zvažuje montáž tohoto auta také v Mexiku. Vůz A-Entry vyráběný v Mexiku by však patrně nenesl značku Škoda, nýbrž Seat.

V roce 2013 pak přijde třetí generace modelu Octavia. Ověřovací série by měla vzniknout na jaře. Nejpozději rok na to se objeví i Octavia Combi třetí generace. Zatímco mini vůz z Bratislavy a model A-Entry spíše jen rozšiřují stávající modelovou paletu, na úspěchu třetí generace octavií bude do značné míry záviset ekonomický osud celé automobilky, dodává týdeník Ekonom s tím, že v některých zemích je označení Octavia známější než samotná značka Škoda.

Témata:  Škoda auto

Aktuálně se děje

23. dubna 2024 19:38

Neberte si hypotéky. Brzo dostanete dotaci. Alespoň za to už bojují lobbisté

Komentář Vladimíra Pikory: Dnešní doba je plná nálepkování. Na každého se něco najde. Kdekdo je např. populista, ačkoli argumenty pro takové označení jsou obvykle na vodě. Podle mě je nálepkování falešné. Mnohdy je jen politicky motivované. Skutečný populismus je jinde. Příkladem klasického populismu, který se za populismus překvapivě neoznačuje, je návrh některých výrobců stavebního materiálu, developerů, a dokonce i bank na dotace hypoték.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy