Čeští zákazníci si nechávají líbit špatné zacházení

Podle mezinárodního průzkumu patří Češi mezi národy, které jsou nejméně citlivé na špatnou péči o zákazníky, dopadli nejhůř ze všech zkoumaných zemí. Ve čtvrtek o tom blíže informoval mediální zástupce divize Genesys Jan Hlaváč.

660

O něco lépe než Češi dopadli Francouzi a pak Kanaďané. Naopak nejméně si nechájí špatné zacházení líbit v Brazílii a také v Polsku, kde nespokojenost řeší odchodem ke konkurenci.

"Zatímco Češi a Francouzi ukončí kvůli nespokojenosti méně než jeden obchodní vztah, Brazilci a Poláci více než dva," shrnul závěry mezinárodního průzkumu Patrik Ort, odborník na péči o zákazníky firmy Genesys. Z výsledků dále vyplynulo, že nejbenevolentnější jsou čeští zákazníci ve věkovém rozmezí 27–43 let, zatímco spotřebitelé mladší 26 let jsou méně ochotni špatné služby tolerovat.

Tuzemští spotřebitelé sice houfně ke konkurenci neodcházejí, ale o to více jsou naštvaní a šíří nespokojenost dále. "Mají tendenci volat na zákaznické linky častěji než jiné národy a na špatné služby si stěžovat. Nespokojeností navíc odrazují další potenciální zákazníky," vysvětlil Ort.

Podle průzkumu mají zákazníci v každé zemi také různé požadavky. Spotřebitelé v Polsku, Číně, Mexiku a v Česku uskuteční ročně zdaleka nejvíce kontaktů se zástupci centra péče o zákazníky. Naproti tomu zákazníci v Austrálii, Francii, na Novém Zélandu a v USA kontaktují zákaznická centra daleko méně. "Proto musí podniky v těchto zemích vytěžit maximum z každého kontaktu a poskytnout špičkový servis. Příležitostí pro utužení loajality mají firmy málo," sdělil Ort.

Témata: obchody

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky