Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Inspektoři kontrolovali agentury práce, řada z nich neměla potřebné povolení

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Pracovní agentury jsou v dnešní době neodmyslitelnou součástí trhu práce. Vedle agentur, které si své zákonem stanovené povinnosti plní, se však Státní úřad inspekce práce setkává s těmi, jež povinnosti nedodržují. Častěji než v minulých letech se objevují i tzv. zastřené agentury práce, které svou činnost vykonávají bez povolení vydaného Generálním ředitelstvím Úřadu práce ČR a zastírají to obchodní smlouvou s uživatelem. Informuje MPSV.

„Za tři čtvrtletí letošního roku provedly oblastní inspektoráty 276 kontrol zaměřených na dodržování povinností při agenturním zaměstnávání a 168 kontrol zaměřených na odhalování nezákonného zprostředkování zaměstnání,“ uvedla ministryně Michaela Marksová. Při těchto kontrolách bylo mimo jiné zjištěno 142 nedostatků v oblasti agenturního zaměstnávání, 54 agentur zprostředkovávalo zaměstnání bez povolení a v souvislosti s těmito kontrolami bylo zjištěno 33 nelegálně zaměstnaných osob. Za porušení právních předpisů v oblasti agenturního zaměstnávání bylo za první tři čtvrtletí letošního roku uloženo inspekcí práce 124 pokut v celkové výši 9.658.500 Kč. Letos tak Oblastní inspektorát práce pro Jihomoravský a Zlínský kraj například provedl kontrolu se Službou cizinecké policie u Čokoládoven Fikar, s.r.o. Inspektoři odhalili 16 nelegálně zaměstnaných cizinců, z toho 13 ukrajinské státní příslušnosti a tři moldavské státní příslušnosti. Nepomohlo ani to, že se v okamžiku zahájení kontroly skrylo devět cizinců v místnosti o ploše cca 2,5 m2. Pozornosti cizinecké policie neunikli. Současně inspektoři zjistili na pracovišti osoby, kterým zaměstnavatel ROZMARÝN družstvo zprostředkovával zaměstnání bez příslušného povolení ÚP ČR. V současnosti je s oběma vedeno správní řízení o uložení pokuty.

Témata:  práce Státní úřad inspekce práce

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.