Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kolik utratí domácnosti se zvířecími mazlíčky?

Štěně, ilustrační fotografie
Štěně, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Není novinkou, že Češi jsou milovnicí domácích zvířat. Každá druhá domácnost má svého mazlíčka. Z toho 48 % jsou psi. Jen v Praze je u pražského magistrátu evidováno více než 100 tisíc psů, a to se nejedná o úplně přesné číslo, protože ne každý chovatel má svého psa evidovaného. Lidé často šetří sami na sobě, ale co se týče čtyřnohých mazlíčků, nebojí se více šáhnout do kapsy. Podle nejnovějšího průzkumu GFK za psí krmivo utratí Češi 10 tisíc korun. Další 3000 jdou na doplňky, jako jsou pelíšky či hračky. Majitelé koček oproti tomu za krmivo zaplatí ročně 7000 Kč.

„Chovatelé si uvědomují, že pokud si připlatí za kvalitní granule, může jim to v důsledku ušetřit peníze za veterinární péči. U nás vzrostl prodej kvalitních krmiv oproti loňskému roku o 35 %,“ doplňuje průzkum dlouholetý výrobce zvířecího krmiva - Martin Pučálka z Krmiva-pucalka.cz.

Podle průzkumu nakupují lidé pro své psy nejčastěji suché krmivo, mokré krmivo hraje spíše doplňkovou roli. Chovatelé nakupují především ve specializovaných prodejnách a na internetu, nejpopulárnější je pak 10-15 kg balení granulí. V průměru jsou psi chovaní v českých domácnostech 6,5 let staří, váží přibližně 17 kg, jsou nekastrovaní a nemají průkaz původu

Psy chovají více ženy

Z nedávného průzkumu GFK také vychází, že psa si pořizují více ženy (42 %) než muži (34 %). Co se týká nákupu krmiva, tak také dominují ženy. To doplňuje i Martin Pučálka: „U nás z 95 % nakupují pouze ženy. Je vidět, že se ženy starají nejen o žaludky lidských členů rodiny, ale prakticky o všechny. “ Zajímavostí také je, že rybičky si pořizuje 18 % naší populace. Ty si pak pořizují více muži.

Témata:  Zvířata

Aktuálně se děje

20. listopadu 2024 11:28

20. listopadu 2024 11:08

15. listopadu 2024 9:34

Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit

Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy