Osobní automobily by měly na dálnicích platit podle toho, kolik ujedou kilometrů. V rozhovoru pro Hospodářské noviny to řekl šéf české pobočky Deloittu Josef Kotrba, která má ministerstvu dopravy radit ohledně mýta. Takový systém doposud platí pro kamiony.
Kolik kilometrů po placeném úseku silnice ujedete, tolik zaplatíte. Podobný princip platí i v jiných evropských zemích a podle Josefa Kotrby by prospěl i Česku. Neváhal by jím nahradit dálniční známky.
Vybrané peníze by pak stát mohl použít na stavbu nových silnic, řekl Hospodářským novinám. Ministr dopravy Dan Ťok ale o změně dálničních poplatků neuvažuje, vše tak prozatím zůstane při starém. Ministerstvu tak bude firma zatím radit jen s tím, zda bude mýtné vybírat pomocí mýtných bran, nebo přes satelit, a jestli jen na dálnicích a silnicích I. třídy, nebo také na těch nižších.
Ministerstvo dopravy na konci prázdnin uzavřelo dodatek ke smlouvě se společností Kapsch o pokračování správy mýtného systému na maximálně tři roky za 5,27 miliardy korun. Součástí ceny je provoz mýtných bran za čtyři miliardy korun, poskytnutí součinnosti při předávání systému novému provozovateli, nákup nových palubních jednotek a zavedení služby jednotného evropského mýta.
Témata: dálniční známky, silnice, dálnice
Související
14. listopadu 2024 12:48
12. března 2024 10:10
12. května 2023 9:46
11. května 2023 14:19
19. února 2023 14:41
1. února 2021 13:03