Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Letos budeme nakupovat vánoční dárky přes internet

Letos budeme nakupovat vánoční dárky přes internet

Foto: Pixmac

Téměř 70 procent Čechů letos plánuje nakupovat vánoční dárky prostřednictvím internetu. Vyplývá to z ankety společnosti DPD na téma "Jak se lidé v ČR staví k nákupu vánočních dárků po internetu", kterou zveřejnila ve čtvrtek.

„Pro naši společnost je důležité vědět, jak zákazníci uvažují a jaké služby během Vánoc vyhledávají. Z výsledků ankety je zřejmé, že česká společnost už internet přijala jako vhodný nástroj k nákupům,“ uvedl Daniel Mareš, generální ředitel společnosti DPD.

„Naším cílem je internetové nákupy usnadnit a zákazníkům poskytnout kvalitní a bezpečné doručení objednaného zboží,“ dodal.

K nejvíce nakupovanému zboží patří podle Mareše především oblečení, elektronika a kosmetika. Tento trend se nemění ani v nákupu vánočních dárků.

„Podle průzkumu se letos nejvíce budou nadělovat měkké dárky, tedy oblečení, sportovní vybavení a tak dále,“ řekl Tomáš Richter, zástupce internetového obchodu Kasa.cz. „Po měkkých dárcích následují knihy, hudba, filmy, elektronika, campingové vybavení, zahrada, hobby a vybavení do interiéru,“ doplnil.

Podle Richtera letos velký boom zažívají vouchery. „Lidé chtějí čím dál více dávat poukazy na různé wellness pobyty nebo zážitky. Už to není jako někoho někam cíleně posílat, ale obdarovaní si mohou vybrat, jak svůj poukaz využijí,“ vysvětlil Richter.

Anketa proběhla 3. října 2011 v pražských ulicích. Dotázáno bylo 500 osob, a to žen i mužů ve věku od 18 let. Přibližně třetina respondentů uvedla jako hlavní důvod těchto nákupů úsporu času. Nákup přes internet pak nejvíce využívají lidé do 29 let (80 %). Téměř třetina (31 %) uvedla, že nesnáší předvánoční tlačenice v obchodech, 30 procent využívá internet kvůli nižším cenám a 17 procent pro větší výběr zboží.

Čtvrtina dotázaných uvedla, že má z nákupu na internetu strach, polovina se obává zpoždění zásilky.

Společnost DPD je součástí nadnárodní skupiny GeoPost, lídra na světovém trhu zásilkových a expresních služeb. Působí ve více než 30 zemích. V České republice poskytuje služby šesti internetovým obchodům.

Témata:  dárky, Vánoce

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.