Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kvůli nové řadící páce se zranily desítky lidí. Fiat svolává milion aut

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Duben 2016 není šťastný měsíc pro automobilky. Po skandálu Mitsubishi a vyšetřování Peugeotu mají nyní problémy auta koncernu Fiat Chrysler Automobiles.

Všechno začalo, když se japonská automobilka Mitsubishi Motor přiznala, že její zaměstnanci podváděli při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. O kauze jsme Vás informovali.

Zaměstnanci automobilky upravovali údaje o tlaku v pneumatikách tak, aby spotřeba paliva při testu vypadala lépe. Šlo o modely, které pro Mitsubishi dodává konkurenční Nissan Motor.

Kvůli skandálu se podle portálu The Financial Express rozhodli rezignovat generální ředitel Osamu Masuko a provozní ředitel podniku Tecuró Aikawa.

Poté agentury informovaly, že francouzský úřad pro stíhání podvodů začal vyšetřovat koncern PSA Peugeot Citroën. Přestože Peugeot podle portálu FT.com tvrdí, že jejich auta splňují emisní normy ve všech státech, francouzské úřady o tom přesvědčeny nejsou. V kancelářích koncernu zabavili úředníci velké množství písemností, které nyní prověřují.

Nyní má problém skupina Fiat Chrysler Automobilies. Ta musela stáhnout asi 1,1 milionu osobních aut po celém světě kvůli špatné automatické převodovce v modelech Dodge Charger, Chrysler 300 a Jeep Grand Cherokee, informuje portál The Verge.

Problém je v novém systému automatické převodovky. V nových modelech již nezůstává řadicí páka v zadaném režimu, ale vrací se do výchozí pozice. Na aktuálně navolený režim upozorňuje pouze malá nevýrazná ikona na palubní desce. Proto se u těchto modelů stává, že se auto po zaparkování samovolně rozjede.

Špatný systém způsobil podle The Verge již 41 zranění. Proto automobilka nařídila stažení vozů a úpravu systému, který zamezí rozjetí automobilu s otevřenými dveřmi.

Témata:  auta

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.