Nedostatek odstavných parkovišť na východě Moravy kritizují zejména řidiči kamionů, kteří projíždějí po nových úsecích dálnice D1 a po navazující dálnici D55. Často tam nemají kde zastavit a riskují tak pokuty kvůli nedodržování povinných přestávek.
Síť čerpacích stanic a odpočívadel na našich dálnicích patří mezi nejhustší v Evropě. Na dálnici D1 od Vyškova na Přerov a na navazující dálnici D55 z Hulína na Zlín ale řidiči zastavit nemůžou. Desítky kilometrů tu není jediná čerpací stanice ani odstavné parkoviště s toaletami.
Kromě velké asfaltové plochy, na kterou se ani z dálnice nedá odbočit, tam není vůbec nic. Přitom Ředitelství silnic a dálnic na svých internetových stránkách nabízí tato místa zájemcům. Jenže ty se nedaří sehnat, nejspíš kvůli přemrštěným cenám - jen za pronájem by měli ročně zaplatit zhruba 900 tisíc korun a za své vystavět třeba čerpací stanici.
Řidiči, kteří jedou z Brněnska na Zlínsko, musejí počítat s nepřetržitou asi šedesátikilometrovou jízdou. Na dálnici ani nejsou upozornění na odstavná místa, která jsou třeba po pár stovkách metrů za dálničními sjezdy.
Argument, že provoz na nových úsecích dálnice ještě není nijak velký, brzy neobstojí. Třeba u Přerova se už začalo s výstavbou další části, která dálnici propojí směrem na Ostravu.
Témata: dálnice, silnice, dálnice
Související
14. listopadu 2024 12:48
30. ledna 2024 10:11
19. června 2023 10:09
12. května 2023 9:46
9. května 2023 8:30
19. února 2023 14:41