Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na dálnicích chybí odpočívadla. Za jejich pronájem chce ŘSD 900 tisíc

Dálnice, ilustrační fotografie
Dálnice, ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Nedostatek odstavných parkovišť na východě Moravy kritizují zejména řidiči kamionů, kteří projíždějí po nových úsecích dálnice D1 a po navazující dálnici D55. Často tam nemají kde zastavit a riskují tak pokuty kvůli nedodržování povinných přestávek.

Síť čerpacích stanic a odpočívadel na našich dálnicích patří mezi nejhustší v Evropě. Na dálnici D1 od Vyškova na Přerov a na navazující dálnici D55 z Hulína na Zlín ale řidiči zastavit nemůžou. Desítky kilometrů tu není jediná čerpací stanice ani odstavné parkoviště s toaletami.

Kromě velké asfaltové plochy, na kterou se ani z dálnice nedá odbočit, tam není vůbec nic. Přitom Ředitelství silnic a dálnic na svých internetových stránkách nabízí tato místa zájemcům. Jenže ty se nedaří sehnat, nejspíš kvůli přemrštěným cenám - jen za pronájem by měli ročně zaplatit zhruba 900 tisíc korun a za své vystavět třeba čerpací stanici.

Řidiči, kteří jedou z Brněnska na Zlínsko, musejí počítat s nepřetržitou asi šedesátikilometrovou jízdou. Na dálnici ani nejsou upozornění na odstavná místa, která jsou třeba po pár stovkách metrů za dálničními sjezdy.

Argument, že provoz na nových úsecích dálnice ještě není nijak velký, brzy neobstojí. Třeba u Přerova se už začalo s výstavbou další části, která dálnici propojí směrem na Ostravu.

Témata:  dálnice silnice, dálnice

Související

Aktuálně se děje

9. dubna 2025 11:15

7. dubna 2025 10:00

5. dubna 2025 14:04

Důchodová revoluce v dubnu 2025. Změny se týkají více než milionu lidí

V týdnu začal duben, který přináší zásadní změnu ohledně výplat důchodů. Termínů, kdy budou lidem přicházet peníze, ubyde. Upozornila na to Česká správa sociálního zabezpečení (ČSSZ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Čína balancuje na hraně. Deflace může spustit domino efekt

Čína se dál potýká s deflací. Spotřebitelské ceny v březnu meziročně klesly o 0,1 procenta, což může na první pohled působit pozitivně, zboží zlevňuje. Podle analytika Tomáše Volfa ze společnosti Citfin ale může jít o varovný signál, že čínská ekonomika čelí hlubším problémům.