Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Na dálnicích chybí odpočívadla. Za jejich pronájem chce ŘSD 900 tisíc

Dálnice, ilustrační fotografie
Dálnice, ilustrační fotografie
Foto: Jan Zýka / INCORP images

Nedostatek odstavných parkovišť na východě Moravy kritizují zejména řidiči kamionů, kteří projíždějí po nových úsecích dálnice D1 a po navazující dálnici D55. Často tam nemají kde zastavit a riskují tak pokuty kvůli nedodržování povinných přestávek.

Síť čerpacích stanic a odpočívadel na našich dálnicích patří mezi nejhustší v Evropě. Na dálnici D1 od Vyškova na Přerov a na navazující dálnici D55 z Hulína na Zlín ale řidiči zastavit nemůžou. Desítky kilometrů tu není jediná čerpací stanice ani odstavné parkoviště s toaletami.

Kromě velké asfaltové plochy, na kterou se ani z dálnice nedá odbočit, tam není vůbec nic. Přitom Ředitelství silnic a dálnic na svých internetových stránkách nabízí tato místa zájemcům. Jenže ty se nedaří sehnat, nejspíš kvůli přemrštěným cenám - jen za pronájem by měli ročně zaplatit zhruba 900 tisíc korun a za své vystavět třeba čerpací stanici.

Řidiči, kteří jedou z Brněnska na Zlínsko, musejí počítat s nepřetržitou asi šedesátikilometrovou jízdou. Na dálnici ani nejsou upozornění na odstavná místa, která jsou třeba po pár stovkách metrů za dálničními sjezdy.

Argument, že provoz na nových úsecích dálnice ještě není nijak velký, brzy neobstojí. Třeba u Přerova se už začalo s výstavbou další části, která dálnici propojí směrem na Ostravu.

Témata:  dálnice silnice, dálnice

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.