Zájem Čechů o nakupování stále roste, nezanedbatelný podíl na tomto růstu mají také slevové servery, kam však směřují významně nižší částky, než do e-shopů. Vyplývá to ze srpnové výzkumné studie společnosti Mediaresearch na téma E-commerce zveřejněné v úterý.
Na internetu Češi stále nejvíce nakupují počítače, notebooky a počítačové doplňky. Dvojkou v sortimentu jsou, podobně jako loni, oblečení a obuv. Zajímavý růst letos zaznamenaly sportovní vybavení, kosmetika a drogerie a doplňky, šperky či hodinky, které v porovnání s loňským výzkumem pořídilo přes internet více lidí. Trh celkově roste, některé druhy zboží však nemají štěstí ani na internetu. Příkladem hovořícím za všechny jsou filmy a videa. Podíl lidí, kteří si tento typ zboží v posledních 12 měsících pořídili, oproti loňskému výzkumu poklesl o čtvrtinu. Nakupování na internetu je v Česku doménou mladších uživatelů se středním nebo vysokoškolským vzděláním. Frekvence nakupování se citelně zmenšuje u věkové kategorie nad pětapadesát let. Muži nakupují na internetu srovnatelně často jako ženy, ale celkově v minulém roce utratili přes internet více peněz než ženy. To je do jisté míry dáno sortimentem zboží, které si muži pořizují.
"Určité rozdíly mezi nakupováním žen a mužů se totiž projevují právě při pohledu do nákupních košíků. Zatímco počítače, notebooky či počítačové doplňky koupila na internetu v posledních 12 měsících polovina respondentů - mužů, z žen tak učinila necelá třetina. U oblečení a obuvi je tomu právě naopak," poznamenala manažerka výzkumného projektu Hana Friedlaenderová.
Témata: internet
Související
14. května 2024 11:13
27. února 2024 10:06
1. února 2024 17:37
24. listopadu 2022 11:40
20. dubna 2022 9:15
4. listopadu 2021 9:32