Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi si oblíbili nakupování na internetu

Češi si oblíbili nakupování na internetu

Foto: Pixmac

Zájem Čechů o nakupování stále roste, nezanedbatelný podíl na tomto růstu mají také slevové servery, kam však směřují významně nižší částky, než do e-shopů. Vyplývá to ze srpnové výzkumné studie společnosti Mediaresearch na téma E-commerce zveřejněné v úterý.

Na internetu Češi stále nejvíce nakupují počítače, notebooky a počítačové doplňky. Dvojkou v sortimentu jsou, podobně jako loni, oblečení a obuv. Zajímavý růst letos zaznamenaly sportovní vybavení, kosmetika a drogerie a doplňky, šperky či hodinky, které v porovnání s loňským výzkumem pořídilo přes internet více lidí. Trh celkově roste, některé druhy zboží však nemají štěstí ani na internetu. Příkladem hovořícím za všechny jsou filmy a videa. Podíl lidí, kteří si tento typ zboží v posledních 12 měsících pořídili, oproti loňskému výzkumu poklesl o čtvrtinu. Nakupování na internetu je v Česku doménou mladších uživatelů se středním nebo vysokoškolským vzděláním. Frekvence nakupování se citelně zmenšuje u věkové kategorie nad pětapadesát let. Muži nakupují na internetu srovnatelně často jako ženy, ale celkově v minulém roce utratili přes internet více peněz než ženy. To je do jisté míry dáno sortimentem zboží, které si muži pořizují.

"Určité rozdíly mezi nakupováním žen a mužů se totiž projevují právě při pohledu do nákupních košíků. Zatímco počítače, notebooky či počítačové doplňky koupila na internetu v posledních 12 měsících polovina respondentů - mužů, z žen tak učinila necelá třetina. U oblečení a obuvi je tomu právě naopak," poznamenala manažerka výzkumného projektu Hana Friedlaenderová.

Témata:  internet

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 15:53

22. července 2025 20:21

EU chce zakázat spalovací auta ve flotilách půjčoven. Kancléř Merz návrh ostře kritizuje

Evropská unie chce zakázat autopůjčovnám a velkým firmám, aby od roku 2030 do svých flotil pořizovaly jiná auta než elektrická. Půjčovny, jako je Sixt nebo Europcar, by tak už za necelých pět let musely pro své klienty nakupovat výhradně elektrovozy. Informaci přinesl německý deník Bild. Záměr včera večer ostře kritizoval německý kancléř Friedrich Merz. Podle něj „zcela ignoruje to, co Evropa právě nyní potřebuje“.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy