Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdo je lepší řidič, muž či žena? Na pohlaví nezáleží, ukázal průzkum

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Kdo je podle vás lepší řidič a kdo řídí bezpečněji a je méně často viníkem dopravní nehody? To byly dvě z mnoha otázek, na které odpovídalo 263 mužů a 252 žen z celé republiky v rámci průzkumu pro Volkswagen Financial Services. I když si většina respondentů (64 %) v součtu obou pohlaví myslí, že u řidičských kvalit na pohlaví nezáleží, přece jen jsou muži více přesvědčeni, že právě oni jsou ti lepší (42 %), jen 15 % uvedlo jako lepší řidičky ženy. Ženy se více kloní k remíze. Tři čtvrtiny z nich volily možnost, že na pohlaví nezáleží, 15 procent volilo za lepší muže a 11 % žen si myslí, že ony jsou lepší řidičky než muži.

„S bezpečností jízdy to už tak jednoznačné není. Necelá polovina dotazovaných (47 %) si myslí, že bezpečněji jezdí ženy, 43 % je přesvědčeno, že na pohlaví nezáleží a jen 10 % respondentů považuje za bezpečnější řidiče muže,“ komentuje výsledky Lukáš Cankař z Volkswagen Financial Services. Pokud bychom brali na tuto otázku odpovědi mužů a žen zvlášť, je patrné, že si více věří ženy. Více než polovina z nich (56 %) uvedla jako bezpečnější samy sebe, muže volilo jen necelých 6 % žen a podle 39 % na pohlaví nezáleží. Muži považují za bezpečnější řidiče ženy ve čtyřech případech z deseti (40 %), sami sebe pak o něco málo víc než jednoho z deseti (13 %) a téměř polovina (47 %) mužů je přesvědčena, že to, jak často řidič zaviní dopravní nehodu, na pohlaví nijak nezáleží.

Řidičské schopnosti zlepšují kondiční jízdy

Tři čtvrtiny Čechů nikdy žádné kondiční jízdy nepotřebovaly. Těm, kteří však kurz kondičních jízd absolvovali, výrazně pomohl. „Devět z deseti absolventů kurzu uvádí, že se jim zlepšily řidičské schopnosti, nejvíce mladým do 26 let a potom lidem nad 50 let,“ uvádí Cankař.

Důvody pro volbu kurzu byly různé, u mužů převládala povinnost řídit služební auto, ženy si zase chtěly oprášit řidičské dovednosti, protože již dlouho neřídily. Na rozdíl od mužů u nich převažoval i nejistý pocit při řízení. Nejvíce nejistí řidiči a řidičky jsou v Ústeckém kraji, kde plná polovina z těch, kteří absolvovali kurz kondičních jízd, uvedla jako důvod dlouhou absenci pobytu za volantem. Naopak nejvíce si věří respondenti v Královéhradeckém, Karlovarském a Libereckém kraji, kde byl nejčastějším důvodem pro kondiční kurz plán koupě nového silnějšího vozu. Důvod prodloužit si „autoškolu“ ostatně uvedla čtvrtina všech dotázaných bez ohledu na pohlaví, muži i ženy uváděli tento důvod shodně.

Řidičky mají větší problémy s couváním než muži

Kuriózní, ale pro praxi důležitý důvod absolvování kondičního kurzu, bylo couvání. Respektive potřeba umět správně zaparkovat. „To se chtělo naučit pět procent dotázaných, poměr mužů a žen byl však výrazný. Devět procent žen ku jednomu a půl procentu mužů. Celkově mezi nimi bylo nejvíce vysokoškoláků. Nejčastěji uváděli couvání jako důvod lidé z Pardubického kraje, a to každý čtvrtý,“ komentuje Cankař.

Témata:  auta

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.