Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Revoluce v označování piv. Zmizí ležák, přibudou jiná piva. Jaká?

Pivo, ilustrační fotografie
Pivo, ilustrační fotografie
Foto: Pixabay

Čeští pivaři si už brzy budou asi muset zvyknout na jiné označování piv. Zmizí například ležák, ale objeví se jiná a přesnější označení

Pokud změna v označování piv projde, z pultů "zmizí" například piva označená 11° a 12°. Ta by se dále označovala jen jako "plná piva" a ležák pouze jako pivní styl! Zvažuje to ministerstvo zemědělství. Piva nad 13° by se označila za "silná", ne speciální. Informuje o tom dnešní vydání Blesku.

Po změně volají hlavně minipivovary. Podle jejich svazu je totiž dosavadní značení svazovalo. „Nyní se za ležák značí i svrchně kvašená piva či piva pšeničná," uvedl prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráně.

Dalším takovým příkladem bylo označení piva porter. Podle současné legislativy by se tak mělo označit jakékoliv tmavé pivo z převážně ječných sladů od 18 procent extraktu původní mladiny (18°) výše. Světově je však toto značení spíše používané pro jeden pivní styl.

Nově by se na lahvích musel objevit obsah alkoholu jen u nízkoalkoholických piv. Jinak bude toto označování stupňovitosti pouze dobrovolné. Pokud se změnu podaří prosadit, mohla by začít platit už letos v létě.

Témata:  alkohol pivo

Související

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

Za sliby Stačilo! by Česko zaplatilo tvrdou daň

Pokud by hnutí Stačilo! svůj program kompletně prosadilo tak, že by byl platný trvaleji, vyjde to v nadcházejících letech veřejné rozpočty ČR dohromady na stovky miliard korun dodatečných výdajů navíc, tedy oproti stavu, kdy program hnutí Stačilo! realizován nebude.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy

online prodejce Shein

Komentář

Shein chce po skandálech zlepšit image. Přísné kontroly mají zachránit jeho cestu na burzu

Svět retailu je plný přísných zákonů a regulatorních požadavků – a v případě fast fashion (rychlé módy) to platí dvojnásobně. Jedním z lídrů tohoto segmentu je čínský Shein, který se do popředí dostal díky levnému oblečení a agresivnímu marketingu. Jeho rychlý růst však provázely kontroverze, obvinění z obcházení zákonů a stamilionové pokuty.