Piškoty Opavia změnily chuť i tvar. Vyrábí se v Polsku a Češi zuří

Piškoty Opavia mají podle zákazníků horší chuť, tvar i barvu! Firma Mondelez, pod kterou Opavia spadá, změny kvality odmítá. Jenže podle obalu se změnilo složení, navíc vzrostla i cena. Mondelez totiž přesunul výrobu do Polska.

Ilustrační fotografie
reklama

Bývaly moc dobré, ale to, co teď prodávají v obchodě, je fakt hnus fialovej. A ještě je to drahé jako pes," stěžuje si jeden ze zákazníků v internetové diskuzi. "Už je nikdo nechodí mlsat. Prostě už se nenacucnou a jsou tvrdé tak, že je naše dcera ani neukousne," potvrzuje další diskutující. 

Tvrdost, horší chuť a tvar jsou nejčastější výtky kupujících. Jiní si zase mysleli, že se jim piškoty zkazily, až tak hrozně teď prý chutnají! U piškotů se také zvýšila cena, za dva roky vzrostla o 40 korun.

Firma Mondelez, která společnost Opavia vlastní, změny ve složení odmítá. Stačí se ale podívat na obal a je jasné, že nemluví pravdu. V nových piškotech je jen 50 % pšeničné mouky, na rozdíl od 54 % v těch původních. Jiné jsou i výživové údaje - liší se energetická hodnota, množství bílkovin, sacharidů, vlákniny i tuků. 

Zarážející je také změna údajů na přední straně obalu. Na tom novém zmizelo ujištění, že piškoty neobsahují konzervanty a barviva a že mají nízký obsah nasycených mastných kyselin. Společnost Mondelez ale i tak tvrdí, že složení neměnila, přesunula jen výrobu z Opavy do Polska.

"Výrobní závod v Polsku ale podléhá stejně přísným normám jako kterýkoli závod v Evropské unii," sdělil mluvčí firmy Mondelez Lukáš Hora pořadu A dost, který na problém upozornil. "Využíváme při výrobě stejnou výrobní linku, stejné suroviny i stejný typ mouky. Receptura výrobku zůstala stejná."

Někteří diskutující to berou s humorem. "Já bych chtěl společnosti Mondelez poděkovat, jelikož jako jedna z mála takto velkých korporací začala tvrdě bojovat proti obezitě a špatnému stravovacímu návyku," píše na Facebooku Libor. Zbytek diskutujících je ale pořádně naštvaný.

Společnost Mondelez pod náporem negativních příspěvků raději zrušila stránku Opavia na Facebooku. Rozhořčení zákazníci teď přidávají kritiku na zeď Mondelez International. Mnoho z nich poukazuje i na postupný úpadek dalších výrobků Opavia (tatranek nebo fidorek) a vyhlašují bojkot. 

Přečtěte si vyjádření společnosti Mondelez, která piškoty v Polsku vyrábí: 

"Piškoty jsou nesmírně oblíbený produkt, recept i použité ingredience Piškotů jsou proto stále naprosto stejné. Kritika v tomto bodě nás velmi mrzí, protože je zcela neoprávněná a nepodložená. Změny v informacích uváděných na obalu jsou způsobeny výhradně změnou metodiky výpočtu nutričních hodnot, ke které došlo již v červnu loňského roku. Údaje uváděné na obale byly dříve stanovovány na základě manuální analýzy, nově jsou stanovovány na základě standardnějšího systémového výpočtu. Tato změna však s sebou nesla nutnost změnit i hodnoty uváděné na obalu, ačkoliv na skutečném složení výrobku se vůbec nic nezměnilo.

Piškoty jsou stále vyráběny ze stejných surovin ve stejném poměru. Stejně tak jsou Piškoty i nadále bez barviv a konzervantů – složení i výrobní postup je stále zcela totožný. Jen s ohledem na změnu legislativy již nemůžeme informaci o absenci konzervantů a barviv na obalech uvádět, protože je neobsahují ani konkurenční výrobky, které však tuto informaci na obalech neuvádějí. Pro spotřebitele by v takovém případě uvedení takové informace mohlo být matoucí. Obsah nenasycených mastných kyselin na přední straně obalu již neuvádíme, protože po změně metodiky výpočtu již nesplňujeme zákonem stanovený limit pro toto tvrzení. Usilovně pracujeme na tom, aby se Piškotům vrátil jejich tvar i konzistence, na které jsou zákazníci zvyklí."

Loading...
Témata: potraviny | Opavia

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky