Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tři novodobé způsoby, kterými lze geniálně oslovit a upoutat zákazníka

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Zaujmout, sdělit požadované a pokud možno získat reakci v podobě konverze. Nelehký úkol, který řeší nejeden obchodník, marketingový manažer či pracovník back-office. S moderními technologiemi to jde. Ukážeme tři různé způsoby, jak na to s jedinou službou.

Mobilní technologie v přímém marketingu budou v blízké budoucnosti hrát velkou roli. Člověk je dnes stále více mobilní a jeho hlavním komunikačním nástrojem se stává smartphone. Proto je nutné marketingové potřeby těmto změnám doby přizpůsobit. V telefonu lze dnes snadno přijímat SMS, hovory či e-maily. Mobilní marketing se stává populárnějším, přesto jej tuzemské firmy a instituce využívají jen zřídka. Jak prostřednictvím mobilů zacílit na zákazníky?

Mobilní marketing v současné době využívá jen velmi málo tuzemských firem. Přitom telefon používá téměř každý člověk, a tak mu lze sdělení rozeslat hned třemi různými způsoby. „Zatímco e-shopy této možnosti využívají dlouhou dobu, jiné subjekty, jako jsou živnostníci či malí a střední podnikatelé, si často myslí, že jde o okrajovou záležitost. Přicházejí tím o možnost geniálně a jednoduše komunikovat s lidmi z různých oblastí,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby Mobilní rozhlas.

1. E-mailová komunikace

Nejstarší a nejběžnější forma elektronické komunikace. Své uplatnění si najde především v případě obsáhlých zpráv a méně důležitých sdělení. Prostřednictvím e-mailingových kampaní lze odesílat hromadné sdělení desítkám, ale i desetitisícům příjemců, kteří se nacházejí kdekoliv. Smartphone e-maily snadno přijme, zobrazí a umožní příjemci na ně zareagovat. Rychlé oslovování lidí prostřednictvím e-mailu umožňuje budovat s lidmi dlouhodobý vztah. Takové potvrzení o nákupu v e-shopu dnes bere každý jako samozřejmost a do budoucna tomu bude například i v případě potvrzení objednaného termínu k lékaři. 

2. SMS komunikace

Pro jednosměrnou komunikaci, potvrzení, nenadálé či krizové situace je naopak vhodné využít druhý způsob, a to SMS zprávy. Ty umožňují snadnou komunikaci s kýmkoliv formou krátkých textových zpráv s téměř 100% mírou přečtení sdělení. „Podle našich statistik si 60 % lidí přijatou SMS přečte do 30 minut od doručení,“ řekl Ondřej Švrček. Nesporná výhoda oproti e-mailu spočívá v tom, že příjemce nemusí vlastnit chytrý telefon. Zaslat mu přitom lze řadu krátkých informací, včetně například přání k narozeninám, slevových kupónů nebo rychlé pozvánky či svolání na speciální akci. V SMS marketingu je dosaženo vždy výraznější konverze než v případě e-mailingových kampaní a příprava samotné kampaně je navíc i výrazně jednodušší.

3. Hlasová komunikace

Úplnou novinkou je komunikace pomocí automatických hlasových zpráv. Tento unikátní a nepříliš používaný způsob komunikace umožňuje paralelně vytočit až několik stovek telefonních čísel a přehrát jim zadaný vzkaz. Ten předá libovolnou informaci prostřednictvím hlasového hovoru a získá okamžitou zpětnou vazbu. Umožňuje buď nahrát hlasovou zprávu z audiosouboru, namluvit ji v systému, nebo zadat text, který nástroj pomocí pokročilé syntézy hlasu převede do řeči. Zároveň je možné vytvářet různé jednoduché, ale i větvené ankety, na které příjemci hovoru pomáhá odpovídat klávesnice mobilního telefonu. Své využití najde především v situacích, kdy je nejlepší použít osobní obousměrnou komunikaci, jako je například obecní referendum nebo získání cenné zpětné vazby v e-shopu či názoru klientů cestovních kanceláří po dovolených.

„Naši klienti na mobilním marketingu oceňují zejména okamžitý dopad a vysokou míru konverze. Tento druh marketingu je ziskovější než SEO, PPC kampaně, bannerová reklama nebo sociální sítě. Navíc v přehledném uživatelském rozhraní systému uživatel vidí veškeré aktivity a může snadno připravovat rozesílky a následně je vyhodnocovat,“ dodal závěrem Ondřej Švrček. 

Veškeré možnosti využití služeb mobilního marketingu je možné bezplatně otestovat na www.neogeniavoice.cz.

Témata:  počítače mobily

Aktuálně se děje

24. září 2025 11:01

22. září 2025 11:03

17. září 2025 16:30

Neznalost a psychické vyčerpání brání dlužníkům využít oddlužení

Novela insolvenčního zákona měla lidem cestu k oddlužení usnadnit. Přesto počet nových insolvenčních řízení meziročně roste jen o 12 %, přičemž desítky tisíc lidí ročně by tuto možnost mohly využít – většina o ní ale stále neví. Výzkum Konsorcia dluhových poraden ČR ukázal, že dlužníkům brání nejen neznalost změn, ale i psychické vyčerpání a složité životní podmínky.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR

Komentář

Kdo nese odpovědnost za rozpočet? Dosluhující vláda couvá, prezident vyčkává

Je to celkem zapeklitá situace. Prezident republiky nechce pověřit sestavením nové vlády. Normálně vládne kabinet dosluhující. Dosluhující kabinet ale zase nechce předložit návrh rozpočtu na příští rok. S tím, že jej předloží nová vláda. Která ale zatím vlastně ani nemůže být pořádně sestavována. Vskutku paralýza. Někdo bude muset ustoupit. Nebo by tedy měl.