Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Tři novodobé způsoby, kterými lze geniálně oslovit a upoutat zákazníka

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Zaujmout, sdělit požadované a pokud možno získat reakci v podobě konverze. Nelehký úkol, který řeší nejeden obchodník, marketingový manažer či pracovník back-office. S moderními technologiemi to jde. Ukážeme tři různé způsoby, jak na to s jedinou službou.

Mobilní technologie v přímém marketingu budou v blízké budoucnosti hrát velkou roli. Člověk je dnes stále více mobilní a jeho hlavním komunikačním nástrojem se stává smartphone. Proto je nutné marketingové potřeby těmto změnám doby přizpůsobit. V telefonu lze dnes snadno přijímat SMS, hovory či e-maily. Mobilní marketing se stává populárnějším, přesto jej tuzemské firmy a instituce využívají jen zřídka. Jak prostřednictvím mobilů zacílit na zákazníky?

Mobilní marketing v současné době využívá jen velmi málo tuzemských firem. Přitom telefon používá téměř každý člověk, a tak mu lze sdělení rozeslat hned třemi různými způsoby. „Zatímco e-shopy této možnosti využívají dlouhou dobu, jiné subjekty, jako jsou živnostníci či malí a střední podnikatelé, si často myslí, že jde o okrajovou záležitost. Přicházejí tím o možnost geniálně a jednoduše komunikovat s lidmi z různých oblastí,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby Mobilní rozhlas.

1. E-mailová komunikace

Nejstarší a nejběžnější forma elektronické komunikace. Své uplatnění si najde především v případě obsáhlých zpráv a méně důležitých sdělení. Prostřednictvím e-mailingových kampaní lze odesílat hromadné sdělení desítkám, ale i desetitisícům příjemců, kteří se nacházejí kdekoliv. Smartphone e-maily snadno přijme, zobrazí a umožní příjemci na ně zareagovat. Rychlé oslovování lidí prostřednictvím e-mailu umožňuje budovat s lidmi dlouhodobý vztah. Takové potvrzení o nákupu v e-shopu dnes bere každý jako samozřejmost a do budoucna tomu bude například i v případě potvrzení objednaného termínu k lékaři. 

2. SMS komunikace

Pro jednosměrnou komunikaci, potvrzení, nenadálé či krizové situace je naopak vhodné využít druhý způsob, a to SMS zprávy. Ty umožňují snadnou komunikaci s kýmkoliv formou krátkých textových zpráv s téměř 100% mírou přečtení sdělení. „Podle našich statistik si 60 % lidí přijatou SMS přečte do 30 minut od doručení,“ řekl Ondřej Švrček. Nesporná výhoda oproti e-mailu spočívá v tom, že příjemce nemusí vlastnit chytrý telefon. Zaslat mu přitom lze řadu krátkých informací, včetně například přání k narozeninám, slevových kupónů nebo rychlé pozvánky či svolání na speciální akci. V SMS marketingu je dosaženo vždy výraznější konverze než v případě e-mailingových kampaní a příprava samotné kampaně je navíc i výrazně jednodušší.

3. Hlasová komunikace

Úplnou novinkou je komunikace pomocí automatických hlasových zpráv. Tento unikátní a nepříliš používaný způsob komunikace umožňuje paralelně vytočit až několik stovek telefonních čísel a přehrát jim zadaný vzkaz. Ten předá libovolnou informaci prostřednictvím hlasového hovoru a získá okamžitou zpětnou vazbu. Umožňuje buď nahrát hlasovou zprávu z audiosouboru, namluvit ji v systému, nebo zadat text, který nástroj pomocí pokročilé syntézy hlasu převede do řeči. Zároveň je možné vytvářet různé jednoduché, ale i větvené ankety, na které příjemci hovoru pomáhá odpovídat klávesnice mobilního telefonu. Své využití najde především v situacích, kdy je nejlepší použít osobní obousměrnou komunikaci, jako je například obecní referendum nebo získání cenné zpětné vazby v e-shopu či názoru klientů cestovních kanceláří po dovolených.

„Naši klienti na mobilním marketingu oceňují zejména okamžitý dopad a vysokou míru konverze. Tento druh marketingu je ziskovější než SEO, PPC kampaně, bannerová reklama nebo sociální sítě. Navíc v přehledném uživatelském rozhraní systému uživatel vidí veškeré aktivity a může snadno připravovat rozesílky a následně je vyhodnocovat,“ dodal závěrem Ondřej Švrček. 

Veškeré možnosti využití služeb mobilního marketingu je možné bezplatně otestovat na www.neogeniavoice.cz.

Témata:  počítače mobily

Související

Aktuálně se děje

4. prosince 2025 10:58

28. listopadu 2025 13:23

24. listopadu 2025 17:55

24. listopadu 2025 15:02

OSVČ čeká od ledna skokový růst odvodů. Vláda nemá čas změnu zvrátit

Vláda ve svém programovém prohlášení slibuje, že zastaví zvyšování vyměřovacího základu pro sociální pojistné OSVČ, které tak zůstane na 35 % průměrné mzdy. To se jí ovšem do začátku ledna, kdy má ke změně dojít, nemůže podařit. Na legislativní proces jednoduše nezbývá dostatek času. Reálně tak k plánovanému snížení odvodů OSVČ může dojít spíše až od roku 2027, upozorňuje Petra Pospíšilová, vedoucí daňového poradenství BDO.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Jednotné hlášení změní fungování firem. Duben 2026 bude zlomovým měsícem

Od začátku roku 2026 začne postupně nabíhat nová legislativa zavádějící Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele (JMHZ). Jde o změnu, která má zpřehlednit a sjednotit povinné údaje, jež zaměstnavatelé pravidelně předávají státu. Legislativu připravilo Ministerstvo práce a sociálních věcí (MPSV) ve spolupráci s Českou správou sociálního zabezpečení, Úřadem práce ČR, Ministerstvem financí, Generálním finančním ředitelstvím, Českým statistickým úřadem a zástupci zaměstnavatelských svazů.