Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Máme se těšit? Jaro by mělo přát exportu

Máme se těšit? Jaro by mělo přát exportu

Foto: Žijeme v zahraničí.cz

Export potáhne výrazněji českou ekonomiku i v únoru 2014. Index asociace exportérů dosáhne v daném měsíci takřka tříletého maxima. Říká to místopředseda asociace exportérů Otto Daněk.

Předpokládáme, že se v jarních měsících roku 2014 dočkáme rekordních čísel, neboť by se do výsledku českého exportu měla již promítnout intervence ČNB.

Index Asociace exportérů (IAE) má za cíl predikovat vývoj českého exportu, na základě řady statistických dat a vybraných parametrů, alespoň s tříměsíčním předstihem v následujících třech měsících. Do indexu jsou zahrnuty následující parametry: německé průmyslové zakázky (váhový koeficient 0,25), reálný efektivní kurs CZK/EUR očištěný o inflaci v průmyslu (váhový koeficient 0,65), zakázky ze zahraničí (váhový koeficient 0,55) a index nákupních managerů Eurozóny PMI (váhový koeficient 0,15).

Témata:  export

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.