Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kdo si "kupuje" politické strany svými dary? Podívejte se

Kdo si

Foto: ČNB

Jedny dostávají od svých sponzorů desítky milionů, jiné jen desítky tisíc. Podívejte se na přehled nejvýznamnějších sponzorů politických stran v posledních letech.

Když se podíváme na nejštědřejší sponzory politických stran, některé si mohou připadat jen jako chudí příbuzní. Například komunisté dostali od firem nejvyšší sponzorský dar v roce 2010 300 tisíc korun, naproti tomu sociální demokraté dostali od společnosti Cíl téměř 155 milionů.

Je však nutné podotknout, že stoprocentním vlastníkem společnosti Cíl je právě ČSSD. A ve vedení představenstva v minulých letech zasedl i současný prezident Miloš Zeman či expremiér Vladimír Špidla.

Dalším dobře finančně zásobeným politickým uskupením je hnutí ANO. Ale v jejich případě to není žádné tajemství a většinu peněz do partaje "sype" Andrej Babiš. Jako fyzická osoba do pokladny hnutí dal za dva roky 30,5 milionu korun, další desítky milionů straně poukázaly jeho společnosti, které patří pod holding Agrofert.

Pokud se podíváme na hospodaření jednotlivých stran v roce 2012, tak vůbec nejhůře dopadla ODS. Za minulý rok totiž podle portálu Politickéfinance.cz, který vychází z výročních zpráv, vykázala ztrátu téměř 43 milionů korun. Příliš dobře si nevedla ani TOP 09, která byla loni ve ztrátě 19 milionů. Naopak nejlépe hospodařili sociální demokraté, ti minulý rok byli v zisku téměř 240 milionů korun! Výraznou měrou se na této částce podílely i dary od společnosti Cíl, kterou vlastní právě ČSSD.

Témata:  politici

Související

Aktuálně se děje

7. srpna 2025 17:48

Recenze na e-shopech: Kde končí zkušenost a začíná manipulace

Rozmýšleli jste se někdy před koupí nějakého zboží či služby nad tím, zda a od koho si ho koupíte? V této úvaze vám mohou pomoci hodnocení jiných spotřebitelů a jejich zkušenosti s produktem, které po koupi sdílí se světem. Ne vždy však e-shopy uvádí recenze od skutečných spotřebitelů, což může mít za následek špatné rozhodnutí. Podnikatelé přitom musí jasně uvádět, zda a jak ověřují uživatelské recenze. Co musí taková recenze uveřejněná na stránkách e-shopu obsahovat a splňovat?

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy