Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Šokující test brambor: Ty z Polska jsou mnohem levnější a dobré

Šokující test brambor: Ty z Polska jsou mnohem levnější a dobré

Foto: Pixmac

Kde jsou nejlevnější a nejchutnější brambory? Výsledek je šokující - levnější brambory mají nejenom Poláci, ale i Němci s mnohem vyššími příjmy.

První zastávka - polský Zhořelec. V obchodním domě Real je k mání balení brambor v přepočtu za 7,20. To znamená za poloviční peníze než u nás. Hned vedle je Carrefour a při pohledu na cenu máme pochybnosti, jestli se prodavačky nespletly.

Tady totiž půl metráku brambor vyjde - a teď se podržte - na 120 korun, tedy ani 2,40 za kilo! To v ČR stojí některé brambory i desetkrát tolik!

Levněji je ovšem i v německé Žitavě, kde jsou mnohem vyšší platy. Kilo brambor tu vyjde na přibližně deset korun! A u nás? U silnice od deseti do čtrnácti korun, v hypermarketu od 14 korun výš.

A chuťový test s kuchaři. Neuvěřitelně levné polské brambory skončily na stříbrné příčce, poslední byly ty z Německa.

Témata:  potraviny brambory

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 12:11

Salon, který zklamal: Jak postupovat, když služba skončí průšvihem místo relaxu

Návštěva kadeřnického salónu, nehtového studia či maséra představuje pro mnoho lidí zasloužený odpočinek či způsob, jak vylepšit svůj vzhled. Ne vždy se však výsledek shoduje s našimi představami – nový účes se nemusí podařit, manikúra může být nekvalitní a masáž namísto úlevy přinese bolest. Místo odpočinku si pak zákazník odnáší nepříjemný zážitek a problémy související s řešením nápravy k tomu. Jak v těchto případech postupovat a na co máte nárok? 

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.