Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Šokující test brambor: Ty z Polska jsou mnohem levnější a dobré

Šokující test brambor: Ty z Polska jsou mnohem levnější a dobré

Foto: Pixmac

Kde jsou nejlevnější a nejchutnější brambory? Výsledek je šokující - levnější brambory mají nejenom Poláci, ale i Němci s mnohem vyššími příjmy.

První zastávka - polský Zhořelec. V obchodním domě Real je k mání balení brambor v přepočtu za 7,20. To znamená za poloviční peníze než u nás. Hned vedle je Carrefour a při pohledu na cenu máme pochybnosti, jestli se prodavačky nespletly.

Tady totiž půl metráku brambor vyjde - a teď se podržte - na 120 korun, tedy ani 2,40 za kilo! To v ČR stojí některé brambory i desetkrát tolik!

Levněji je ovšem i v německé Žitavě, kde jsou mnohem vyšší platy. Kilo brambor tu vyjde na přibližně deset korun! A u nás? U silnice od deseti do čtrnácti korun, v hypermarketu od 14 korun výš.

A chuťový test s kuchaři. Neuvěřitelně levné polské brambory skončily na stříbrné příčce, poslední byly ty z Německa.

Témata:  potraviny brambory

Související

Aktuálně se děje

21. října 2025 11:48

Zlato láme rekordy: Nejistota ve světě žene investory k nejstarší jistotě lidstva

Král drahých kovů si pověst „bezpečného přístavu“ na finančních trzích obhajuje s velkým přehledem. Od začátku roku 2025 jeho cena vzrostla o více než 50 % a poprvé v historii překonala hranici 4 000 USD za trojskou unci – a to dokonce během vládního shutdownu v USA. Takto prudký růst však otevírá otázku, zda zlato zvládne udržet tempo a zamíří až k hranici 5 000 USD, nebo přijde ochlazení. Podrobnější pohled na situaci nabízí Olívia Lacenová, analytička Wonderinterest Trading Ltd., ve své aktuální analýze.

Zdroj: Marie Dvořáková

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Komentář

Stát přijde o miliardy, ceny moc neklesnou. Nová vláda žene gastro do maďarského experimentu

Snížení DPH na podávání nealkoholických nápojů v gastronomii z 21 % na 12 %, které chystá vznikající vláda, by snížilo příjmy státního rozpočtu přibližně o 1,5 miliardy Kč ročně. Dopad na ceny pro zákazníky by však byl omezený – zkušenosti ukazují, že podniky snížení sazby obvykle plně nepřenesou do cen. Část úspory si ponechávají jako vyšší marži, takže opatření pomáhá spíše podnikatelům v gastronomii než spotřebitelům.