Test zákaznických linek dodavatelů elektřiny: Kde vám nepomohou?

Sdružení dTest vyzkoušelo, jaké služby nabízí svým zákazníkům dodavatelé elektřiny na zákaznických linkách. Právě kvalita služeb je vedle cen a obchodních podmínek důležitým kritériem při výběru dodavatele.

660
reklama

Výsledek testu? Na 11 z celkových 36 vyzkoušených zákaznických linek uvítá volajícího počítač s pestrou nabídkou, v níž je třeba se před zahájením hovoru zorientovat. Čtyři linky volajícím službu vůbec neposkytly. Zákazník dostal totiž pouze možnost zanechat vzkaz na záznamníku, nebo se vůbec nedovolal.

„Setkali jsme se i s překvapivým případem, kdy obchodník s energiemi omezuje využití zákaznické linky uložením poplatku za poskytnuté konzultace ve výši přesahující 100 Kč," upřesňuje výsledky Pavla Málková, právní poradkyně dTestu, která průzkum provedla, a dodává: „Za nedostatek považujeme i nepřehlednost telefonních kontaktů uváděných na internetových stránkách. Pro spotřebitele je důležitá možnost jednoduše a rychle kontaktovat svého dodavatele s jakýmkoli problémem, ale ne vždy jsou naplněna jejich očekávání."

Které linky podle testu nevyhovují:

- Corasta, s.r.o. nevyhovuje
- ENERGY BEES, a.s nevyhovuje
- FOSFA, a.s. nedohledán kontakt
- VEMEX Enerie, a.s. nevyhovuje
- Západomoravská energetická, s.r.o. nevyhovuje

Jak postupovat při telefonickém kontaktování dodavatele:

Kontaktní údaje najdete zpravidla na faktuře, smlouvě nebo na www stránkách dodavatele.

Je dobré si předem promyslet, jaké oblasti se dotaz týká, automat zpravidla nabízí rozdělení podle širších okruhů (nové služby, reklamace, objasnění vyúčtování, fakturace, platby apod.).

Pokud se v nabídce napoprvé nezorientujete, vyčkejte na její zopakování (často je možné její obnovení iniciovat stisknutím některé z číselných voleb, stejně jako návrat do předchozí nabídky).

Někdy bývá možnost hovořit s operátorem až poslední volbou, nebo je třeba vyzkoušet různé varianty dotazů, než je vám tato možnost nabídnuta.

Požadujete-li zpětné volání, vyžádejte si také jméno operátora a zaznamenejte si, kdy jste volali a na čem jste se domluvili pro případ pozdějšího řešení situace.

Témata: dTest

Související:

reklama
Fokus
Aktuálně
Doporučujeme
Zobrazit: mobil | klasicky